Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schokkerig optrekken Mazda 2 2004 1.4
Hi all,

Ik heb sinds een aantal maanden een Mazda 2 (1.4) uit 2004. Prima karretje als eerste auto, starten en rijden maar. Wat ik echter wel merk is dat de auto schokkerig optrekt. Soms lijkt dat te maken te hebben met te veel gas bij te lage toeren, maar ook boven de 2500 / 3000 tpm schokt de motor. Is dit iets in de bougies of bijv. de cilinders die niet optimaal zijn afgesteld? Of wellicht kan het wat anders zijn? Hoor het graag, thanks!
Antwoord
Hey TSW,

Welkom bij dit forum. Lijkt het alsof hij te wei it brandstof krijgt bij het optrekken? Misschien is de brandstoffilter verstopt of ligt het inderdaad aan de ontsteking? Heb je dat al na laten kijken?

Gr Dave
Antwoord
Thanks voor je snelle reactie! Het lijkt er meer op dat hij een overkill aan brandstof krijgt waardoor hij 'over zijn nek gaat'. Vooral als ik het gaspedaal wat harder indruk is het nog erger, maar ook bij normaal optrekken is het het geval. Misschien is het inderdaad de ontsteking, ik ga mijn auto binnenkort voor een beurt wegbrengen. Als ik dan aan kan geven waar het (misschien) in kan zitten dan ben ik al een eind geholpen.
Antwoord
Blijft de choke niet hangen op 1 of andere manier hangen?
Antwoord
Hi Dave,

Heeft even geduurd voordat ik reageerde; de bobine heeft het begeven. Aangezien deze de bougies aanstuurt kan dat wellicht een oorzaak zijn geweest, als hij het al niet goed heeft gedaan.. Bobine is vervangen, echter trekt de auto nog niet goed op. Er wordt nog naar gekeken of er geen schade is veroorzaakt. Hoop vandaag meer te horen.
Antwoord
wij hebben dit ook bij onze mazda 1.4 uit 2005, ook de ford fusion heeft dit probleem, namelijk zelfde blok.
dit komt doordat er water/condensvorming ontstaat bij de bougies.
Droogmaken en bougies vervangen en hij trekt volgas door tot 6500rpm
(let op dit probleem is terugkerend)
definitieve oplossing heb ik nog niet gevonden.
Antwoord
Kijk, dat zijn nog eens nuttige tips! Wel jammer dat degene met het probleem, topic-starter TSW, al sinds 21 juni 2016 niet meer op het forum is geweest.
Antwoord
tja, ik zag het. nou ik dacht tik het er wel onder mocht iemand nog eens zoiets hebben kom je dit wel tegen met zoeken.
Antwoord
Precies! (Ik bedoelde het ook zeker niet lullig.)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)