Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The Menace
Hallo,

In mijn woonplaats kom ik regelmatig langs onze plaatselijke Mazda-dealer en in het voorjaar van 2015 viel me regelmatig de nieuwe 2 op, die daar voor de deur stond. Ik vond het een mooie auto en nadat ik er de nodige (vergelijkings) tests over gelezen had, besloot ik dat dat mijn nieuwe auto zou worden. Met mijn vorige auto, een Mitsubishi Colt uit 2005, wilde ik nog één of twee jaar blijven rijden en tegen die tijd zouden de eerste tweedehands Mazda's 2 van de nieuwe generatie vrijkomen.

Maar toen… kwamen er in de zomer van 2015 aan mijn Colt onverwachte, maar grote kosten. De keuze was toen; veel geld steken in een auto van tien jaar oud met meer dan twee ton op de teller, of niet wachten op de eerste tweedehandsjes van de 2, maar een nieuwe kopen.

Ik heb toen voor het laatste gekozen en ben bij de dealer naar binnen gewandeld. Met behulp van de Mazda website had ik min of meer al besloten dat het een Intro Edition moest gaan worden. Maar toen de dealer vertelde dat het financiële gat tussen een Intro Edition met navigatie enerzijds en anderzijds een GTM-uitvoering eigenlijk niet zo groot was, had ook mijn vriendin al gelijk door dat ik voor de GTM zou gaan.

Omdat de dealer hier bij ons geen voorbeeld had staan van de kleur waar ik het meest nieuwsgierig naar was (Deep Crystal Blue Mica (donkerblauw)), heb ik besloten eerst ook bij andere dealers te gaan kijken. In een dorp niet ver hier vandaan hadden ze die kleur wel op voorraad en bovendien in GTM uitvoering én al op kenteken, waardoor hij goedkoper en direct leverbaar was. De keuze was dus niet moeilijk meer.
Omdat een GTM al erg compleet is, heb ik er verder alleen een middenarm steun in laten bouwen. Geen spijt van.

Twee dagen na aankoop heb ik me aangemeld op deze site, maar wegens drukte was het er eigenlijk nog niet van gekomen om iets van me te laten horen. Daarom nu alsnog.

Mijn teller staat inmiddels op meer dan 21.000 km en ik geniet nog elke dag van het uiterlijk en de luxe (verwarmbare stoelen bijvoorbeeld) van mijn 2. Al moet ik zeggen dat ik niet ontzettend onder de indruk ben van de prestaties van de motor. Mijn tien jaar oude Mitsubishi had een 1.3 benzinemotor met 95 pk. Met een volle tank haalde ik zo'n 800 kilometer. Mijn nieuwe Mazda heeft een 1.5 benzinemotor met 90 pk (ik weet dat ze ook met 115 verkrijgbaar zijn) en haalt met een volle tank zo'n 600 kilometer. Tien jaar nieuwer, maar minder vermogen en minder zuinig. Daar had ik meer van verwacht.

Groetjes, Dennis
Antwoord
Veel plezier met je 2 en ik denk dat het verbruik toch persoonlijk is. Ik rij 700 - 800 km met een tank Wink
Waarbij ik geen gevaar op de weg ben omdat ik het verkeer op zou houden ofzo Wink
Antwoord
Nee ik heb ook een benzine en trek me niet altijd iets aan van de schakelindicator
Antwoord
Bedankt voor het welkom.
Misschien rij ik wat meer kortere stukjes dan jullie? Dan kan het verschil ook verklaren.
Antwoord
Liever laat dan nooit Dennis, maar was jij ook lid van de 323fclub? Kan me vaag herinneren dat er ook iemand daar The Menace heette
Antwoord
Nope. Dit is mijn eerste Mazda pas. Hiervoor alleen twee keer Renault, twee keer Suzuki, twee keer Honda en twee keer Mitsubishi gereden (waaronder drie motoren).
Mijn tweede Mazda moet dus nog komen :-)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)