Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De aankoop en de accessoires
In 2015 was ik op zoek naar een nieuwe auto. Omdat onze Mazda 3 zo goed beviel werd zeker ook de Mazda 2 bekeken. Uiteindelijk kon het beste zaken gedaan worden met een dealer die een Mazda 2 SkyLease GT SkyActive-G90 5MT kon aan bieden. Dat is dezelfde uitvoering als de GT-M maar met off white leren bekleding en het driver pack. Het driver pack bestaat uit 4 veiligheidsystemen en smart keyless entry. Gekozen werd voor de kleur zwart. Twee titanium flash  (lees bruine) Mazdas op de stoep te hebben staan is wat eentonig. Als verdere opties werd er gekozen voor:
* de haaienvinantenne,
* de aluminium pedalenset en voetsteun,
* 2 jaar extra garantie, kentekenplaten met opgelegde cijfers en letters en de waxbehandeling.
* Later kwam daar nog de rubber bagagebak en spatlappen voor en achter bij.

De spatlappen maken de auto niet mooier maar de auto wordt ook vaak in landelijke omgeving gereden, met alle gevolgen vandien. Daarna werden de kentekenplaathouders vervangen. Rede daarvoor was, dat door reclame-uitingen onder op de kentekenplaathouders de fraaie chromen afwerking aan de voorzijde van de auto werd onderbroken. Aan de achterzijde vormt de nieuwe kentekenplaat-houder een mooi contrast met de grijze onderzijde van de bumper. Verder werd de binnenzijde van het handschoenvak bekleed met carbon-look folie, zoals Mazda ook elders in het interieur laat terug komen.

Mazdas met de aanduiding GT hebben een zwart gespoten grill en een mooi detail. Dat detail is dat in de grill, links en rechts van het Mazdalogo, een streep zit in de kleur van de rest van de auto. Nadeel van mijn zwarte auto was dat zwart op zwart nu eenmaal zwart blijft. Daarom werd een chromen folie in de grill geplakt zodat eenzelfde detail zichtbaar werd als bij andere GT-uitvoeringen. De kwaliteit was echter matig. Op internet vond ik leuke spulletjes voor de Mazda. In de loop der tijd was een een betere afwerking van de grill leverbaar. De Mazda kreeg de volgende accessoires:
* 2 sleutelhoesjes van zwart leer met rode stiksels en een Mazda tasje van leer,
* een bagagenet en montagemateriaal met ogen voor montage op de rubberen bagagebak van Mazda,
* chromen covers voor rondom de beugels waarmee de portieren in het slot vallen plus afwerkkapjes in de scharnierdelen (beide sets van 4 stuks),
* chroomafwerking in de grill ter vervanging van de folie (set van 2 stuks),
* chroomafwerking bij de mistlampen voor (set van 2 stuks),
* chroomafwerking rondom de mistlampen achter (set van 2 stuks),
* chromen sierlijsten onder de zijramen van rvs (set van 8 stuks),
* chromen sierlijst onder de voorbumper,
* metal look afwerking rondom de het cluster knoppen links onder van het stuur,
* netje met beugel voor de parkeerschijf, telefoon of iets dergelijks,
* instaplijsten van rvs welke meer bescherming bieden bij het in- en uitstappen dan die van Mazda. Bovendien was dit een set van 4 stuks i.p.v. 2 stuks, zoals Mazda verkoopt.
* Inmiddels zijn nog metal look afwerkingen voor rondom de deurklinken aan de binnenzijde onderweg.

Tot zover de 'toeters en bellen' die op de Mazda 2 kwamen. Een ander keer zal verteld worden over zaken die ik al eens op het forum tegen kwam, het rijgedrag, het verbruik, enz. enz. Als iemand nieuwtjes weet over Mazda, dan zijn die wat mij betreft ook welkom op het forum. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe Koeru en de nieuwe Vision van Mazda.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Zo dan, jij hebt er al heel wat aangedaan!

Heb je al die extra spulletjes via de dealer of via internet? Iemand had al eens een link geplaatst naar een ebay verkoper die ook allemaal van die dingetjes aanbood.
Antwoord
(03-16-2016, 12:18 PM)Boyke schreef: Zo dan, jij hebt er al heel wat aangedaan!

Heb je al die extra spulletjes via de dealer of via internet? Iemand had al eens een link geplaatst naar een ebay verkoper die ook allemaal van die dingetjes aanbood.
Hallo Boyke,

De eerste opsomming van producten komt allemaal van Mazda vandaan. De tweede opomming komt hoofdzakelijk van Aliexpress.com. Een link van naar de beste leverancier kun je terug vinden bij het hoofdstuk tuning op het forum onder mijn naam (Ikke). De kentekenplaten komen uit België en zijn elders moeilijk te vinden. De folie voor het handschoevak had ik nog liggen. Voor circa € 200,-- en een hoop lol was ik klaar.

(03-16-2016, 12:18 PM)Boyke schreef: Zo dan, jij hebt er al heel wat aangedaan!

Hallo Boyke,

Ik was nog vergeten te vertellen dat niet alle producten van de link waar ik naar verwees alle producten laten zien die men verkoopt. De chromen raamlijsten en de chromen afwerking onder de bumper komen ook van die leverancier. Ook heeft die leverancier instaplijsten die ik lever had gehad. Ik had de andere al op mijn auto zitten en dus zijn de minder mooie instaplijsten te zien op de foto's.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Ja het zijn zeker leuke accessoires Smile
Antwoord
Grappig, dit was inderdaad ook mijn eerste keuze geweest. Mijn wederhelft wilde echter geen zwarte wagen en zeker geen leren bekleding. Je moet het toch samen eens worden. Smile
Antwoord
Schitterende auto. Heb weer wat ideeën opgedaan om ook toe te passen. Dank je wel.
Zelf heb ik ook chromen raamomlijstingen (via AliExpress). Staat chique bij donkerblauw metallic en natuurlijk ook bij jouw zwarte uitvoering.

Veel plezier nog met je bolide.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)