Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mazda 2 2015
Goedemiddag allemaal!

Hier op het forum terecht gekomen omdat ik op zoek was naar ervaringen/ reviews na het chiptunen van een Mazda 2.
Mijn Mazda 2 heb ik in 2015 aangeschaft en tot nu toe veel plezier aan beleeft. Met het karretje vooral snelweg kilometers gereden en een aantal langer rijzen door Europa gedaan. Het verbaast mij hoe weinig onderhoudskosten tot nu toe zijn. En eerlijkheid dient te zeggen dat ik zo iemand ben die aan preventief onderhoud de voorkeur geef, maar dat is tot nu toe niet eens nodig geweest.

De eerste Mazda die ik gereden heb is een 323 1.5i uit 1996. Vaal rood aangekocht en helemaal met de hand gepolijst totdat hij er weer netjes rood bijstond. Dat was buffelen!

Mijn huidige Mazda 2 toch een leuke upgrade gegeven (vind ik zelf vooral). Het geluidssysteem is vervangen door de Focal PS lijn, waarbij alle deuren mee zijn geïsoleerd. Voor de liefhebbers/ geïnteresseerden kan ik hier wat foto's van uploaden!

Genoeg gel*ld, hieronder wat foto's van de Mazda 2.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Welkom, Tiago!
Mooi karretje, goeie kleur ook Big Grin

Heb je al wat info over het chiptunen kunnen vinden?

Groet, Dennis
Antwoord
Dankje Dennis!

Kleurtje knalt er soms wel uit, zeker in de zon. Op de foto's is hij natuurlijk net gewassen.
Ondanks de behoorlijke km-stand ziet hij er nu nog steeds zo uit, probeer hem ook goed bij te houden.

Wat betreft het chiptunen hier al genoeg kunnen vinden. Ik tank altijd 98 dus het verschil is dan wel aanzienlijk.
Antwoord
Klopt; mooi effect in de zon!
Mag ik vragen wat je er nu op hebt staan, qua kilometers?

En laat even weten wat je doet met de tuning  Wink
Antwoord
Staat nu 198.000 kilometer op. Bijna een nieuwe mijlpaal van 200.000km Smile
Antwoord
Gefeliciteerd alvast! Dat zijn flink wat kilometers, ik zit pas net over de 170.000.

Maar ik sluit niet uit dat veel tuners afraden om na een bepaalde kilometerstand nog te tunen, hoor. Net zoals je een oude boom ook niet moet verplaatsen.
Antwoord
Bedankt voor je tip Dennis, daarom is het oriënteren ook belangrijk denk ik.
Ik verwacht ook dat er wat grotere kosten aankomen als ik er nog een aantal jaar mee door rij. Ofja...als ik het mag vergelijken met mijn vorige auto ervaring. 
We gaan het zien wat de tuners er van vinden. Wie niet waagt wie niet wint Tongue

Als het niet kan vanwege de km stand dan een projectje met turbo en 4 wielaandrijving er van maken.(neem dit niet serieus)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)