Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winterbanden
Toch nog maar eens een nieuw bericht op dit forum.

Onze winterbanden zijn aan vervanging toe.
We horen graag eens wat ervaringen met merken.
Dus als er mensen zijn die winterbanden gebruiken dan lezen we de reacties wel.
Zit zelf te denken aan Continental wintercontact TS860 vanwege de goede testresultaten.
Maar er zijn misschien wel mensen hier die andere merken hebben met zeer goede ervaring.
Wij laten elk jaar de banden wisselen ( compleet met velg omwisselen )
We rijden gemiddeld een kleine 25 km per dag. Maar we willen ondanks de geringe km's geen goedkope rommel.
Ook gaan we geregeld naar Duitsland en daar zijn ze toch ietsje strenger dan hier.
Antwoord
Onder onze Mazda 2 liggen all season banden en wel de Michelin CrossClimate+. Die volstaan voor Duitsland en je hoeft niet meer 2 keer per jaar banden te wisselen. Maar eerlijk is eerlijk, wij gaan er niet mee op wintersport.
Antwoord
Toen ik mijn auto in 2015 kocht, heb ik er meteen, inclusief velgen, een setje Continentals Wintercontact TS850 bij gekocht, de voorloper van de TS860, vermoed ik. Die kwamen toen bij Autoweek als beste uit een test: https://banden.autoweek.nl/bandentests/a...test-2015/
Niet de goedkoopste, maar rijden echt prima, niks op aan te merken!
Antwoord
Inmiddels is er al een Continental Wintercontact TS 870.
Antwoord
Sorry voor de ontzetten late reactie, druk druk druk.
Ja het is wat als je bezig bent met flink wat offertes voor in huis.
Maar goed, ik heb wel aan all season zitten denken, maar als ik dan verschillende testen lees ?????
Heb vandaag contact gehad met de Mazda dealer en ook gekozen voor Continental wintercontact.
Zag ook verschillende testen dat die er ontzettend goed uitkwamen.
Ik weet TS maar vraag me het nummer niet, zaak zou alles regelen ivm maat velgen.
Het kost natuurlijk wel opslag en wisselen, maar veiligheid boven alles toch.
Mag ik jullie bedanken voor de antwoorden.
Antwoord
Goeie keuze  Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)