Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Intressant weetje.
Toen mijn kleinzoon maanden geleden de nieuwe Yaris hybrid was gaan bestellen, ben ik mee geweest en zei de verkoper van dienst dat de hybrides goed in de markt liggen en dat ze eigenlijk geen diesels meer verkochten. Mijn kleinzoon maakte hem er dan op attent dat er daar wel 3 Berlingoachtige Toyota's in de showroom stonden en dat deze enkel in benzine en diesel te koop waren en niet in Hybride.

Waarop de verkoper zei : Dat klopt, maar dat zijn onze werkpaarden en die worden inderdaad niet in Hybride verkocht.
Maar elke autofabrikant moet van Europa onderling automodellen en hun kennis overdragen naar elkaar, zodat er niet teveel verschillende modellen op de markt komen.

Vandaar bijv het samengaan van Opel, Citroën, Peugeot, DS en weet ik nog welke merken van deze groep.
Dan heb je Renault, Nissan, Mitsubishi in minder mate. Heb je Toyota en Mazda die van elkaar wat aandelen hebben gekocht als ik mij niet vergis. Suzuki zit er ook voor een klein deeltje mee tussen want zo hebben ze van de Corolla een copy cat en komt er ook binnenkort een Suzuki copy cat van de RAV 4.
Dan heb je de VW groep uiteraard met oa. Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti en Lamborghini.
Heb je ook nog Kia en Hyundai. Zie je een nieuwe Kia op de markt verschijnen komt er iets later een nieuwe Hyundai verder ontwikkelend en nog iets beter afgewerkt dan een Kia.

En zo zal ik nog wel enkele welbekende merken vergeten zijn.

Europa heeft de autoindustrie stevig in zijn greep en ik vermoed dat de toekomst niet veel goeds zal gaan brengen en ben ik eerlijk gezegd een klein beetje blij dat ik geen auto meer rij.
Antwoord
M2_Dirk schreef:Europa heeft de autoindustrie stevig in zijn greep en ik vermoed dat de toekomst niet veel goeds zal gaan brengen...

De EU heeft alles binnen de EU stevig in haar greep, Dirk, en dat wordt alleen maar steeds erger. Dat hebben we mede te danken aan politici als Sigrid Kaag en Mark Rutte, die Nederland gewoon in de uitverkoop doen. Dat geldt voor de andere landen ook. Straks zijn we gewoon een provincie van Europa, onderdrukt door China.
Antwoord
@The Menace:
Rij jij Mazda ??
Let maar op voordat je dadelijk onderdrukt wordt door Japan.
Sorry maar ik vindt politiek hier niet thuishoren.
Vandaar mijn reactie.
En je kunt het toch niet veranderen
Ik ga niet verder in discussie, wou het alleen ff kwijt.
Antwoord
Grootste reden van al die samenwerkingen is kostenbesparing. Meer niet..
Antwoord
M2_Dirk schreef:Maar elke autofabrikant moet van Europa onderling automodellen en hun kennis overdragen naar elkaar, zodat er niet teveel verschillende modellen op de markt komen.

Zei de verkoper dat? Volgens mij haalt hij dan wat zaken door elkaar.

Autofabrikanten moeten bepaalde zaken delen met anderen, maar dat is om eerlijke concurrentie mogelijk te maken. Zo mag je een auto bijvoorbeeld niet zo maken dat deze alleen onderhouden kan worden door dealers van het betreffende merk, want daarmee zou je de concurrentie van andere werkplaatsen uitschakelen en dat is verboden.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)