Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Parkeersensoren voorzijde
In mijn Mazda 2 (2021) heb ik door de dealer sensoren (4stuks) in de voorzijde laten zetten. Onderdeel nummer DADT-V7-285. Nu geven ze regelmatig een valse piep. Bijv bij het afrijden van een wat hogere drempel, maar zo nu en dan ook spontaan als ik stilsta voor stoplicht. Iemand dezelfde ervaring? Uiteraard ga ik ermee naar de dealer, maar dacht wie weet is het een bekend issue.

Bij mij Mazda 2 uit 2016 heb ik ze destijds ook laten plaatsen aan de voorkant en werkte prima.
Antwoord
Kleine update. Dealer heeft alles gecheckt, maar de oplossing nog niet gevonden. Ik heb zelf de montage instructie gevonden en de plaats van de sensoren komen overeen met de instructie. Wat mij inmiddels is opgevallen is dat in de instructie beschreven is dat de middelste sensoren in de bumper zitten, lager dan de hoeksensoren, terwijl af-fabriek bij de signature de middelste sensoren in de grill zitten waardoor ze weer op gelijke hoogte met de hoeksensoren zitten. Dit heb ik ook gemeld bij de dealer. Zij gaan contact opnemen met Mazda NL.

Zou het kunnen zijn dat de montageinstructie onjuist is? Het is toch niet logisch om originele sensoren af-fabriek op een andere plek te zetten dan bij achteraf montage?

Rijdt er niemand van de forumleden met het nieuwe model waar achteraf voor-sensoren ingebouwd??

Word vervolgd...
Antwoord
Dit is wel een bijzonder verhaal inderdaad. Ik denk dat je wel een van de weinige bent met het nieuwe model op het forum.
Antwoord
Probleem valt niet op te lossen. Mazda NL heeft de sensoren als accessoire uit de handel gehaald voor dit type Mazda 2. Zij gaven aan dat de dealer en ik er samen uit moesten komen. Dat betekende een nieuwe bumper zonder sensoren (maar dan had ik die auto nooit gekocht) of de auto terugverkopen na 7mnd met een verlies van dik 3000euro. Dealer zag het wel zitten om het voor de rechter te laten komen. Volgens mijn advocaat kost dat 6 tot 12mnd en nog eens 2 tot 4 duizend euro. Kortom nog meer verlies en gestress.

Mijn verzoek om de sensoren cf de signature in de grill in te bouwen is volgens Mazda niet uitvoerbaar. Alsof de signature een compleet andere auto is dan de Luxury I-activsens…?

Het is belachelijk dat Mazda NL erkent dat er een probleem is en ondanks dat ik het probleem na 3 dagen meldde, ik na ruim een halfjaar aan het lijntje te zijn gehouden, tegen de muur sta met m’n rug. Er speelde ook nog een issue met de linker dodehoek sensor.  Zelfs met 2 lege rijbanen naast mij, detecteerde hij iets. Ook dat werd niet opgelost. 13 jaar diverse nieuwe Mazda’s als eerste en tweede auto gereden, dus ik had betere verwachtingen.

Inmiddels het verlies genomen en de auto terugverkocht aan de dealer. Die hem weer te koop heeft staan incl. sensoren. Mazda NL reageert niet op verzoeken om de afhandeling te evalueren en een verzoek het verlies te delen, ook niet dat de probleemauto weer te koop staat. Dat verwacht je van een louche handelaar, maar niet van een gerenommeerd merk.
Antwoord
Bedankt voor de update! Maar wel balen dat er geen oplossing bleek te zijn! Ik neem aan de je volgende auto geen Mazda is geworden.
Antwoord
Ondanks deze waardeloze ervaring, had ik een Mazda niet uitgesloten, omdat het merk al sinds 2007 met diverse andere Mazda’s wel aan de verwachtingen voldeed. Maar een Mazda 3 vind ik veel te laag zitten en een cx-30 past niet in het budget. Mazda NL had natuurlijk mijn loyaliteit kunnen belonen en de ellende met de Mazda 2 kunnen wegpoetsen door te zeggen van:” joh, je maakt dik 3000euro verlies met je Mazda 2, als je een andere Mazda koopt, krijg je 2000euro tegemoetkoming van ons.” Maar ze zijn me liever kwijt dan rijk, denk ik, want over enige compensatie of iets in mijn richting is nooit sprake geweest. Dus dan is de keuze makkelijk gemaakt om naar een ander merk te kijken.
Antwoord
Zonde, Ronald. En jammer. Maar begrijpelijk van jouw kant!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)