Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veelvoorkomend onderhoud?
Hallo!

Ik ben van plan om binnenkort een Mazda 2 SkyActiv te kopen, en ben benieuwd naar jullie ervaringen met onderhoud.

Zijn er bepaalde kwaaltjes of duur onderhoud op bepaalde kilometerstanden waar ik rekening mee moet houden bij het kopen van een occasion?

En voor de eigenaars met een hoge(re) kilometerstand, merken jullie het verschil t.o.v. de auto toen hij nog minder had gereden?

Alvast bedankt voor jullie advies!
Antwoord
Tot dusver heeft de onze steeds de jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad zonder onverwachte extra kosten.
Antwoord
Bedankt voor je snelle reactie!
Hoeveel kilometers heb je inmiddels op de teller gezet? En uit welk jaar komt de auto?
Antwoord
Hij is van 2017 en heeft 55.000 probleemloze kilometers achter de rug. Binnenkort naast onderhoudsbeurt ook eerste APK.
Antwoord
De airco condensor zit bij Mazda's van dit type redelijk onbeschermd en is daardoor kwetsbaar. Tijdens proefrit zou ik even goed de airco testen.
Antwoord
Ik heb inderdaad ook een probleem gehad met de airco, deze is bij mij nog onder garantie vervangen. Verder heb ik eigenlijk in de 123k die ik er nu mee gereden heb geen noemenswaardige problemen mee gehad. Bij 97k waren de schijven en blokken op en dat was het eigenlijk ook wel!
Antwoord
De mijne is uit 2015, heeft ruim 160.000 gelopen en heeft sinds kort iets raars.
Als ik achteruit rij en een scherpe bocht maak, lijkt het in mijn beleving of iets van de voorwielen ergens tegenaan schuurt. Volgens een monteur van mijn garage is het de versnellingsbak. Maar het is volgens hem niet ernstig genoeg om hiervoor de bak uit elkaar te halen, dus ik moet het even aankijken nog.
Verder nooit problemen gehad.
Antwoord
Loopt er niet in van je voorbanden tegen de wielkasten? Omdat het bij achteruit en scherp sturen is.
Antwoord
WdV46 schreef:Loopt er niet in van je voorbanden tegen de wielkasten? Omdat het bij achteruit en scherp sturen is.

Zoiets leek mij ook logischer. Al is het meer een schurend metaal-geluid, dus meer bij de remschijven of de ophanging of zo. Maar volgens die monteur dus niet. Ik wacht gewoon nog even tot het erger wordt en dan laat ik een second opinion doen.
Antwoord
Bedankt voor alle nuttige reacties!
Ik ga de airco-condensor zeker in de gaten houden.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)