Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afscheid aanstaande
Het moment om afscheid te nemen van onze Mazda 2 komt steeds dichterbij vrees ik.
Ik heb nog nooit zo'n slechte nieuwe auto gehad. Allerlei elektronica- en motorproblemen. Alles piept, kraakt en rammelt terwijl
ik zeer rustig rijd (tot ergernis van velen) en rustig over drempels kruip.Ik heb hem zeer rustig ingereden en laat de motor goed op temperatuur komen.
Nu heb ik al een tijdje geen I-stop meer wat ik veelvuldig gebruikte. En zo gaat het maar door.

Hij heeft een fantastische wegligging en ziet er goed uit. Stuurt zeer prettig maar dat gezeur elke keer weer.
Ik weet zeker dat dit exemplarisch is en andere Mazda's wel goed zijn en probleemloos.

Wat de volgende gaat worden wordt nog een hele zoekerij maar daar komen we wel uit.
Ik benijd de volgende eigenaar niet echt.
Antwoord
Jammer dat je zoveel gedonder hebt met je Mazda 2.

Over motorproblemen kan ik wel meepraten, maar dat lijkt bij mij toch veroorzaakt door langdurig stilstaan met E10 in de tank
En dat wil je geen enkele auto aan doen.

Mijn mazda 2 is mijn 4e auto, de eerste was uit 1986, de tweede uit 1996, de derde uit 2006 en de mazda is uit 2018.
Waar ik niet gelukkig mee ben is dat bij de moderne auto al het budget gaat naar electronica en onnodige gimmicks.
Ondertussen wordt overal beknibbeld op de bouwkwaliteit van de auto zelf.

Een joystickje om je spiegels electrisch te verstellen, heel handig voor iets wat je eens in de 5 jaar doet? een electrische vergrendeling van de achterklep want dat is handig als... ja als? Allemaal onnodige onzin. Om nog maar niet te beginnen over de nieuw LED licht units waar niets meer aan hersteld kan worden, als er iets aan kapot gaat (en dat gaat gebeuren) dan moet de hele unit vervangen worden, dat kost bij een CX-5 1200 euro per koplamp, voor de 2 vast niet veel goedkoper.

Maar ondertussen is de hoedenplank zo dun dat hij bijna licht door laat, is de bekleding flinterdun en zijn je spiegels niet eens van echt glas maar plastic plaatjes. En de watergedragen lak krijgt al krassen als je auto een steentje in de berm ziet liggen.

Je hebt pech met jouw Mazda 2 want eerlijk is eerlijk, vergeleken bij de (europese) concurrentie zijn er maar weinig klachten over betrouwbaarheid bij deze auto. Maar de kans dat je nieuwe auto van een superieure bouwkwaliteit en betrouwbaarheid zal zijn ten opzichte van een Mazda 2 zal niet groot zijn vrees ik
Antwoord
Wat een pech, Muldermans!

Bij veel merken is het uitvallen van het start-stopsysteem een eerste indicatie dat de capaciteit van de accu aan het afnemen is. De motor wordt dan niet meer gestopt om het risico te vermijden dat hij daarna niet meer start, want dat zou erg lullig zijn bij een verkeerslicht wat net op groen gesprongen is. Als jouw auto nu 5 jaar oud is, dan zou de accu zomaar aan vervanging toe kunnen zijn. Wat zegt de dealer hierover?
Antwoord
Dat is vervelend om te horen dat je zoveel problemen kent met je Mazda.. Sad Hopelijk heb je met de volgende auto meer geluk!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)