Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
roet opbouw 1.25 - 4 pitter
Gents... and Ladies,

De Mazda2 van mijn vader, geboortedatum 2012 met slechts 60.000 km op de klok is waarschijnlijk toe aan een reiniging als gevolg van iets teveel stadskilometers en aangezien deze 2 een directe inspuiting heeft zal hij vast de nodige roetopbouw hebben opgelopen in de verbrandingskamers.

Ik dacht in eerste instantie aan iets van een reiniging middels een paar druppels ATF in de cilinders en of de-carbonizing kuurtje en vervolgens het monteren van een klein olievaatje om te voorkomen dat de EGR olie dumpt in het inlaatspruitstuk.

Ik ben geen monteur maar een enthousiast die helaas niet gesponsord wordt door een of andere billionaire met nobelprijs ambities voor geneeskunde.  Big Grin
Antwoord
Ik begrijp even niet wat die "Nobelprijs-ambities voor geneeskunde" ermee te maken hebben, tenzij je bedoelt dat de motor genezen moet worden.

Op internet zie je wel van die gasten die dan remmen-reiniger in de inlaat spuiten, maar ik zou er niet aan beginnen. Dan kun je de auto veel beter een keer meenemen naar een Duitse snelweg zonder snelheidslimiet om de motor eens goed "door te warmen". Roet verbrandt namelijk vanzelf als het warm genoeg wordt, en als het verbrand is, dan is het ook echt weg.

Maar wat zijn de klachten? Waarom wil je dit eigenlijk allemaal doen? Normaal geldt het aloude devies: "If it ain't broke, don't fix it!" Oftewel, probeer niet iets te repareren dat niet kapot is!
Antwoord
Citaat:Op internet zie je wel van die gasten die dan remmen-reiniger in de inlaat spuiten, maar ik zou er niet aan beginnen. Dan kun je de auto veel beter een keer meenemen naar een Duitse snelweg zonder snelheidslimiet om de motor eens goed "door te warmen". Roet verbrandt namelijk vanzelf als het warm genoeg wordt, en als het verbrand is, dan is het ook echt weg.

Nou... dat Duitsland zit er misschien nooit meer in als ik heel pessimistisch wil zijn. Geen vaccin en niet gehoorzamen aan de Covid sharia brigade maakt dat wel onmogelijk

Citaat:Ik begrijp even niet wat die "Nobelprijs-ambities voor geneeskunde" ermee te maken hebben, tenzij je bedoelt dat de motor genezen moet worden.

Neen ik doelde beetje vrijzinnig op ene Bill die de hele wereld wil vaccineren zonder vaccin niet reizen...

Citaat:Maar wat zijn de klachten? Waarom wil je dit eigenlijk allemaal doen? Normaal geldt het aloude devies: "If it ain't broke, don't fix it!" Oftewel, probeer niet iets te repareren dat niet kapot is!
True... een mooi gezegde. Neen het is meer dat er met dit autootje iets te weinig snelweg wordt gereden, ook helaas geen noodzaak toen mede dankzij... die zeer intelligente maatregelen om een voor 98% van ons niet dodelijk bier virus uit te roeien.

Veel stadskilometers zijn nou niet bepaald goed voor de levensduur van zo'n direct inspuitertje, wat zowieso niet zo heel goed. Maar als de ziekte van mijn vader zo zich verder vordert kan het wel zo zijn dat ik misschien genoodzaakt ben om zijn Mazda2 over te nemen en of te verkopen.

Twee auto's onderhouden anno 2020 voor mijn vrouw en ik is niet echt een haalbare zaak. Ik werk niet voor de overheid dus... niet essentieel zoals ze dat zo mooi verwoorden daar in het Haagse
Antwoord
Anthony schreef:Nou... dat Duitsland zit er misschien nooit meer in als ik heel pessimistisch wil zijn. Geen vaccin en niet gehoorzamen aan de Covid sharia brigade maakt dat wel onmogelijk

Duitsland kun je nog steeds gewoon binnenrijden, hoor.
Antwoord
Afgelopen voorjaar had ik mijn auto door de corona-maatregelen meer dan twee maanden helemaal niet nodig, maar ik heb er steeds om de twee weken een ritje van 20 km waarvan 7 km snelweg mee gereden om hem enigszins "in conditie te houden".
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)