Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Keep Calm ook een Ford eigenaar heeft liefde voor Mazda
Ik val maar meteen in huis, als mede eigenaar van een zuster uit het gezamelijke platform CD3 / CD132 van Mazda en Ford, maw ik rijd zelf een 2004 Mondeo MK3 wat feitelijk een zusje is van Mazda's 6 uit de zelfde periode 2001 - 2008. Maar ivm prive omstandigen rijd ik daarnaast en onderhoud ik voor mijn 77 jarige vader zijn Mazda 2 uit 2012. Deze is door mijn echtgenote liefkozend Griza gedoopt vanwege de antraciet grijze kleur.

Mijn vader is met enkele uitstapjes naar respectievelijk Daihatsu (Charade 1983-1984), Opel (Kadett E (1987 - 1989), Renault (19 1989 - 1992) en Nissan (Micra 1992-2012) eigenlijk altijd een Mazda adept gebleven en ik heb indertijd ook een zwak gehad en heb ik nog altijd voor de Japanse BMW zoals (sportief gezien) zoals ik Mazda graag typeer, op dit moment een van de twee meest innoverende merken op het gebied van diesel en benzine motoren en onze Ford leent uit de stal van Mazda de MZR motor bij Ford omgedoopt tot Duratec HE 2.0.

Hoe dan ook, mijn Pa's 2012 Mazda 2 met  1.3 motor (Ik meen een GDI al weet ik dat niet zeker, meen dat vanaf de echt sexy Mazda 2 generatie van 2009/10 Mazda overschakelde naar GDI motoren) met variabele kleppentiming. Zeker niet de meest luxe versie maar er wordt voor gezorgd. Slechts 58K op de teller en 80% dealer onderhouden maar ook dealers vergeten nog al weleens wat te vervangen zoals brandstoffilters.

Die laatste samen met een olie beurtje staan morgen vroeg op het programma en ik hoop dat ik hier al snel te weten kom of deze 2 inderdaad een GDI heeft en of waar de brandstoffilter zich bevindt. Ik meen hem te spotten net met de krik ergens verstop nabij de tank in het midden van de auto.

Anyway hoop dat deze Mondeo adept ook welkom is hier.
Antwoord
Welkom hier.
Antwoord
Dag Anthony,

Het is een beetje komkommertijd hier op het forum, vandaar ook mijn late reactie, maar natuurlijk zijn alle Mazda liefhebbers, ook Ford rijders, hier welkom!
Ik hoop dat je die GDI en/of brandstoffilter hebt kunnen vinden Smile

Groetjes, Dennis
Antwoord
Hoi Dennis,

dank voor de welkoms woorden. Kan de komkommertijd wel indenken, kan me wel betere jaren herinneren dan 2020.
Enfin neen ik vermoed dat de brandstoffilter deel uitmaakt van de tank. Alleen de oude Demio had een externe. Deze 2 heeft dat al niet meer, voordeel is dat ik hem dus NIET hoeft vervangen. Maar als dit inderdaad een GDI (gasoline direct injection) is zoals ik vermoed dan heeft dat zijn eigen problemen zoals je vaker ziet bij GDI's van bijna elk automerk.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)