Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen
Goede keus! Veel plezier ermee. Je stuur viel me meteen op en dat ziet er goed uit. Had op mijn vorige auto een nep alcantara hoes vanwege het kunststof stuur maar bij mijn
leren stuur stond dat niet mooi en was ook niet meer echt nodig.
Wij hebben een automaat in dezelfde kleur en uitvoering en zijn behoorlijk tevreden afgezien van de vele electronica storingen.
Antwoord
@Muldermans, dank je wel. Je verbaasde mij wel over het tweede deel van je laatste zin. Veel electronica storingen??
Wat voor storingen heb jij dan (gehad)?
Antwoord
De volgende storingen hebben de revue gepasseerd:

-Gedeeltelijk wegvallen navigatiescherm of vertekend beeld gedeelte scherm.
-branden passagiers airbag lampje tijdens het rijden met passagier
-niet herkennen contactsleutel
-valse meldingen parkeersensoren achter terwijl je vooruit rijdt.
-de auto stelde zelf een maximale snelheid in en begon te piepen bij overschrijding. Wist niet eens dat dit in te stellen was. Gebruik altijd cruise control
-uitval luidsprekers
-tijdens het rijden inklappen buitenspiegels
-bandenspanningspieper gaan af terwijl de spanning in orde is

Geef mij maar een VW Kever zonder elektronica. Wat er niet op zit, kan niet stuk gaan.
Antwoord
Citaat:-de auto stelde zelf een maximale snelheid in en begon te piepen bij overschrijding. Wist niet eens dat dit in te stellen was. Gebruik altijd cruise control

Da's een flinke waslijst aan storingen. Maar bij deze (hierboven) heb ik een licht vermoeden, vooral omdat je niet wist dat het in te stellen was, dat je misschien in plaats van op de cruise control, op de speed limiter (of hoe die functie ook heet), hebt gedrukt. Dat is namelijk dezelfde knop.

En die bannenspanningspieper... was dat niet misschien kort nadat je banden verwisseld waren?

En die eerste, dat 'vertekend beeld gedeelte scherm'... was dat zoiets?

Want dan ben je namelijk gewoon in Noorwegen geweest  Cool
Antwoord
De speed limiter die je instelt op je stuur heeft niet dezelfde functie als de begrenzer die je via het scherm instelt. De snelheidsbegrenzer via je stuur geeft de melding LIM. Deze snelheid kun je net als de cruise control met 1 km verhogen of verlagen. De ingestelde snelheid is niet te overschrijden ( in onze auto tenminste).
Het SNELHEIDSALARM  (in te stellen via het hoofdscherm in INSTELLINGEN en dan VOERTUIG en dan SNELHEIDSALARM per 10 km in te stellen) is wel te overschrijden maar dan hoor je een luide pieptoon. Wanneer je deze snelheid overschrijdt krijg je in je tripcomputerscherm een knipperend symbool en de pieptoon.
Dit stel je dus niet even "per ongeluk" in zoals jij en de monteur opmerkten. Dit is echt een storing.

Het navigatiescherm heb ik geen afbeelding van maar die gaf soms diagonaal geen beeld of een vertekend groter of kleiner gedeelte van de omgeving.

De bandenspanning ging steeds zonder reden af. De banden waren niet verwisseld en prima op sterkte.
Antwoord
Dan heb je echt enorme ruk-elektronica, Muldermans!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)