Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstof
Goeden middag.

Ik kan het nergens vinden: Heeft de mazda2 (2019) directie brandstofinspuiting?
En kan het kwaad als ik ron98 tank?

Dank
Antwoord
Uit de Mazda 2 beknopte handleiding.[Afbeelding: 641503a9f8a351bfddb690a3078cc39f.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

(04-12-2020, 10:24 AM)gert van rossem schreef: Goeden middag.

Ik kan het nergens vinden: Heeft de mazda2 (2019) directie brandstofinspuiting?
En kan het kwaad als ik ron98 tank?

Dank
Misschien is deze duidelijker![Afbeelding: 224c5fdb4ea132662a8597158cf635e5.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Antwoord
Ron98 kan dus geen kwaad. Maar waarom zou je dat doen. Ervaar je voordelen? Van het onderste regeltje: altijd tenminste 10 liter bijvullen, ontgaat mij de logica. Iemand een idee?
Antwoord
Zal het niet te maken hebben met vuil en vettigheid wat zich onderin verzamelt.
Het is niet voor niets dat er geadviseerd wordt om een tank een kwart vol te houden. ( anwb )
Doe je dat niet dan KAN het vuil opgeslurpt worden door de brandstofpomp wat weer voor grotere schade kan zorgen.
En met een kwart zit je met 10 liter wel goed hoor.
Antwoord
Zou een mogelijkheid kunnen zijn.  Maar volgens mij een theoretische.  Ik heb veel foto's gezien van de binnenzijde van brandstoftanks. Weliswaar niet van een Mazda, maar we tanken tenslotte allemaal bij dezelfde pompen.  Die tanks waren ondanks hun leeftijd nog mooi schoon. Maar goed, ik weet het ook niet en ik tank hoogstens kleine hoeveelheden voor de grasmaaier.  Bij de auto is het bijna leeg-vol.

Stay safe

Andre2
Antwoord
Als je minder dan 10 liter er in gooit, dan kan de boardcomputer (verbruik) geen nauwkeurige berekening maken. Deze doet het pas als je vanaf 10 liter dus tankt. Ik heb het eens keer meegemaakt. Ik heb 5 liter er in gegooit (hij was ook bijna leeg) en brandstoftank verbruik was nog steeds 't zelfde (aantal km). Naarmate ik meer ging rijden gingen de aantal km ook weer naar boven. Dus het ligt puur aan het computer die de berekening moet maken.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)