Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervanging zomerbanden
5 meter kan het verschil zijn tussen total loss en schadevrij... natuurlijk mag iedereen zelf beslissen wat het wordt Smile
Antwoord
Klopt natuurlijk, maar als je in de winter (in Nederland) met zomerbanden rijdt dan is het verschil nog veeeel groter.
En als het hier sneeuwt wordt je geacht voorzichtig te rijden. Dan is het verschil minder dan 5 meter

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Antwoord
Nog even terugkomen op dit topic. Zijn er mensen die een vergelijk kunnen maken tussen de Toyo band in de 185-60-16 maat en de door jullie gemonteerde? Het gaat mij dan voornamelijk om het geluid.

Andre(2)
Antwoord
Ik heb de cross climate banden er al vanaf dag 1 onderzitten en kan dus geen vergelijk maken. Ze zijn wel heerlijk stil. Maarrrrrr ik heb een zeer slecht gehoor, dus bij mij is het nogal snel "erg stil"
Antwoord
@ Bertrand,
Nee, helaas geen vergelijkings materiaal.

Zelf heb ik op mijn 2013 1,5 GT-M de af fabriek geleverde 195/45-R16 fabrikaat Toyo Proxes R31; thans km. stand 60.000 (restprofiel voor/achter voldoende)
Ik ben niet zo tevreden over deze banden..
Behoorlijk/gevaarlijk slipperig in bochten en optrekken bij nat weer
Sterke neiging tot onbalans c.q band onrondheid; daardoor vaker balanceren met soms matig resultaat.
Geluid is ok
Velgrandbescherming is wel weer fijn.....mijn toekomstige band moet dit ook weer hebben.

Op mijn 2008 Mazda RX-8 231hp  (vanaf nieuw thans 71.000 km.) heb ik de 2e set Bridgestones Potenza 225/45-R18.....daar ben ik goed tevreden over.

Zou voor mijn Mazda 2 wel Michelin willen hebben, is altijd een mooie soepele band.......echter deze hebben geen velgrand.....valt af
Wellicht in de toekomst Hankook of Bridgestone.....of misschien dan toch maar weer Toyo........prijs is voor mij wat minder belangrijk......goede eigenschappen wil ik wel voor betalen.

Ik rij niet op winterbanden........nooit gedaan......ook niet toen ik in de jaren 1970 etc in hartje winter met zware sneeuwval voor mijn werk heen en terug naar Stuttgart moest......barre omstandigheden op de Autobahn; hallicunaties vanwege urenlang sneeuwvlokken op je zien afkomen.....altijd weer veilig thuis gekomen.
Ga thans in de winter natuurlijk niet naar Dld. op zomerbanden.

PS:......Heb gisteren zelf bij mijn Mazda 2, rem/koppelings vloeistof; motorolie + filter; versn.bak olie vervangen. (opgekrikt/assteunen geplaatst/wielen er af)
Een paar dagen daarvoor bij mijn RX-8 idem ditto + ook nog de cardanolie vervangen.
Alles bij elkaar vandaag zo'n 15 ltr. oude olie naar de gemeentelijke afvalwef gebracht.
Remschijven/remblokjes vervangen doe ik ook (op straat) zelf.
Antwoord
Dank voor de reacties. Een discussie over banden, breedte van banden, bandengeluid of bandenmaat starten is altijd gevaarlijk.  Je krijgt van iedereen een advies, dat hopelijk gebaseerd is op persoonlijke ervaring en niet op -van horen zeggen-.  Vroeger was ik een Michelin rijder.  Op mijn Mercedes SL (306 pk) reed ik Conti.  Die bevielen me goed en sleten relatief langzaam. ( Achterbanden na 12.000 vervangen). Op mijn huidige auto rijd ik ook Conti. (Af fabriek). Daar ben ik dan weer minder tevreden over. Conti staat bekend als een wat hardere band. Over het algemeen dan wel weer redelijk stil.  Bij de gangbare maten komen ze ook nog eens goed uit de test.  Michelin heb ik daarom niet meer als eerste voorkeur. Scoren in tests eigenlijk nergens uitmuntend. Daarentegen is het wel een soepele band met uitstekende balanceereigenschappen en mooi rond. Dus het hangt vooral van je rijstijl af, welke band het meest geschikt is. (en natuurlijk ook het vermogen van de auto en voor- of achterwielaandrijving. )

Eigenlijk hoop ik van iemand te horen dat een bepaalde band in de maat die geschikt is voor de Mazda 2 het beter doet dan de Toyo's die erop zitten.

Ik heb nog even tijd.  Smile  Eerst de winterbanden er straks weer op.  (Michelin by the way Smile )

Andre2
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)