Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag een belangrijke beslissing genomen
Nee nee nee vrienden ik ga niet overstappen naar aan ander merk. Ik heb mijn hart verloren aan Mazda. Maar ik heb vandaag wel besloten mijn M2 voor de komende 2 jaar te houden. Normaal ruil ik na 3 of 4 jaar mijn auto in, maar nu niet.

Een van de redenen is dat ik de afgelopen jaren veel minder ben gaan rijden en de km afschrijving veel te hoog is als ik nu zou inruilen. Ook zou ik niet weten wat ik terug zou willen kopen, niets vind ik mooier dan de M2. (In deze prijsklasse uiteraard).

Dus vandaag de garage gebeld en mijn garantie verlengt voor de komende 2 jaar. Kost 403,-- ik heb zitten twijfelen, omdat er natuurlijk allerlei wettelijke regelingen zijn die zeggen dat je ook na 3 jaar gewoon recht op garantie hebt omdat een auto een langere levensduur heeft dan 3 jaar. Maar ik heb geen zin in moeilijk gedoe en die 403 euro ben ik over 2 of 3 maanden alweer vergeten.

Zijn er hier meer mensen die de garantie hebben verlengt ?
Antwoord
Ikzelf heb het niet verlengd, ook niet bij stilgestaan dat het überhaupt mogelijk was.
Antwoord
Bij mijn vorige auto, geen Mazda, kostte 2 jaar extra garantie iets meer dan € 500. Feitelijk was die verlengde garantie niets anders dan een verzekering waarvoor je eenmalig premie betaalde. Uiteindelijk heb ik gedurende die 2 jaar "maar liefst" € 11 geclaimd omdat een goedkoop plastic ruitensproeierdingetje kapot was gegaan. Kortom, het was niet echt een rendabele investering.

Bovendien moet je goed de voorwaarden van zo'n verlengde garantie bekijken, want meestal worden een heleboel zaken afgedaan als slijtage, waardoor ze niet onder de verlengde garantie vallen. Daar vallen gek genoeg ook vaak zaken onder die normaal toch echt veel langer zouden moeten meegaan.
Antwoord
Ik heb de voorwaarde ook wel globaal gelezen (7 pagina's niet doorheen te komen) en heb ook echt wel getwijfeld om de door jouw genoemde redenen, maar toch maar gedaan, om geen gezeur te gaan krijgen, maar je zal zien, gezien de probleemloze jaren met mijn M2 dat het ook voor geen rendabele investering zal zijn, maar het geeft een rustig gevoel, zeker bij mijn meisje, die is niet echt dol op hoge kosten aan de auto. Geeft ze liever uit aan de kapper of knutselspullen (Nee ze leest gelukkig niet mee).

O, ook nog wel even om te vermelden, ik kreeg als extra van mijn verkoper 2 VIP kaarten voor een raceevenement in Assen. Lekker een dagje met mijn broertje naar Circuit Assen, hapje, snapje en lekker raceauto's bewonderen.
Antwoord
André schreef:O, ook nog wel even om te vermelden, ik kreeg als extra van mijn verkoper 2 VIP kaarten voor een raceevenement in Assen. Lekker een dagje met mijn broertje naar Circuit Assen, hapje, snapje en lekker raceauto's bewonderen.

Normaal kosten zulke kaarten rond de 250 euro per stuk, André. Goeie deal dus!
(of je hebt je 'verzekering' er gratis bij gekregen)

Maar ik ben blij dat je nog even twee jaar blijft... De titel van je topic is inderdaad (zoals je zelf al wist) nogal misleidend  Wink
Antwoord
Geniet maar van die racekaarten, met al die mafkezen met het milieu zal dat ook wel verboden worden in de toekomst.
Antwoord
Ik heb werkelijk geen idee wat die kaarten kosten en hoe VIP, VIP is natuurlijk. Bij de een houdt dit op met een extra bitterbal en een glaasje nep champagne, bij de ander Moet champagne, kaviaar, paling toastjes en drank in overvloed. Ik hoop op dat laatste, maar ik vrees dat het niet verder zal reiken dan die extra bitterbal. Maar dat maakt niet uit, ik vind het allang leuk zo'n dag met mijn broertje, met of zonder de kaviaar en Moet champagne (beide lust ik toch niet).
Antwoord
En als onderweg daar naartoe je auto het begeeft, ben je nog gedekt ook  Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)