Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag mijn nieuwe Mazda 2 GT-M Soul Red Crystal opgehaald.
Afscheid na 4 jaar van mijn witte Mazda 2 GT-M.
En vandaag opgehaald een nieuwe Mazda 2 GT-M, 90 pk met de kleur Soul Red Crystal.
Inmiddels de 10e Mazda die ik bij mijn dealer gekocht heb. 
Nog enkele mooie accessoires toegevoegd:
Leren interieur (zwart / bruin),
Spoiler, 
Armsteun,
Stootstrips, 
4 spatlappen,
Buitenspiegels met carbon,
Motorkap (1e knik) met carbon,
Onderspoiler / lip met carbon, 
Chrome gedeelte bij voorfront met carbon, net als bij de nieuwe Mazda 3.

Ten opzichte van mijn vorige (witte) Mazda GT-M, is deze gefacelifte Mazda weer op veel punten verbeterd;
Beter comfort, 
Veel betere stoelen,
Nog luxer, 
Materialen van betere kwaliteit,
Eindelijk DAB,
Iets zwaarder geworden, dus betere wegligging.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Erg mooi!
Geweldige combinatie van alles!
Gefeliciteerd.....!
Hoeveel km had die witte afgelegd?
Antwoord
Gaaf hoor, hoewel ik persoonlijk de stootstrips wel erg aanwezig vind staan, maar die carbon spiegel kappen, jaaaaaa, die zijn wel weer vet.

Oja, en natuurlijk een wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg mooie kleur.
Antwoord
Dank je wel Rudolphwolven, de witte had precies 41.000 km erop zitten, degene die hem koopt, heeft er een prima auto aan.

Dat is gelukkig ieder zijn smaak Andre de stootstrips, vind het persoonlijk heel mooi staan.
Na 6 witte Mazda's was ik eens toe aan een andere kleur en je hebt gelijk het is een hele mooie kleur, krijg er ook veel positieve reacties op, 
zeker in combinatie met de zwarte elementen.
Antwoord
Mooie auto, gefeliciteerd!

Van die stootstrips heeft mijn vriendin ook op haar Citroën C3 (die van haar zijn bijna net zo subtiel...). Je kunt zo'n auto ook zonder bestellen, maar hij is mooier met.

Ben wel een beetje benieuwd naar (foto's van) het interieur.
Antwoord
MzSpeed24 schreef:Iets zwaarder geworden, dus betere wegligging.

Bedoel je jezelf?  Wink

Volgens mij is de Mazda 2 alleen op papier zwaarder geworden. De veranderde wetgeving maakt het simpelweg iets lastiger om "creatief" te wegen. Bijna alle auto's zijn sinds invoering van die wetgeving plotseling zwaarder geworden.

Veel rijplezier met je nieuwe auto!
Antwoord
Wat heeft het voor zin om "creatief" om te gaan met het gewicht ?
Antwoord
Dank je wel The Menace,
Dit model kent zelf geen Stootstrips, de gok genomen om de Stootstrips van de Mazda 2 modeljaar 2010-2014 erop te laten zetten,
gelukkig heeft dit goed uitgepakt. 
Interieur foto's volgen nog.

Dat geloof ik niet AGH1965 op papier zwaarder geworden, 
91 kg is toch voor dit model heel wat, volgens mij en de dealer is o.a. het dak van dikker plaat materiaal voorzien, dan kan wel kloppen want bij mijn vorige 2 kon ik het gemakkelijk indrukken, maar hier valt dit toch wel tegen (gelukkig maar) en hij is aanzienlijk luxer geworden, dan tikt het gewicht ook wel door volgens mij.
Antwoord
Andre Janssen schreef:Wat heeft het voor zin om "creatief" om te gaan met het gewicht ?

Heel veel. Niet alleen komt in ons land de motorrijtuigenbelasting lager uit, maar een "op papier" lager gewicht is ook een voordeel bij de officiële emissiemeting van de typegoedkeuring. Die resulteert dan namelijk in een lagere CO2 emissie en brandstofverbruik. Allebei gunstig als je je wil onderscheiden van de concurrentie en in ons land wordt de auto daardoor ook nog goedkoper.

De oude wetgeving stond het toe dat voor de officiële weging de simpelste en dus lichtste uitvoering gewogen werd. Dus bijvoorbeeld met stalen velgen (want die zijn lichter dan lichtmetaal!) en zonder airco. Verder mocht zowat alles uit de auto gesloopt worden wat wettelijk niet strikt noodzakelijk was. Er gaan verhalen dat sommige fabrikanten het zo bont maakten dat ze bijvoorbeeld de kachel uit de auto sloopten om deze op papier maar zo licht mogelijk te krijgen.

MzSpeed24 schreef:91 kg is toch voor dit model heel wat, volgens mij en de dealer is o.a. het dak van dikker plaat materiaal voorzien, dan kan wel kloppen want bij mijn vorige 2 kon ik het gemakkelijk indrukken, maar hier valt dit toch wel tegen (gelukkig maar) en hij is aanzienlijk luxer geworden, dan tikt het gewicht ook wel door volgens mij

91 kg is erg veel hoor voor wat dikker plaatwerk, maar wat betreft de uitrusting heb je een punt. Een luxere uitrusting weegt bij de nieuwe wetgeving door in het officiële gewicht.
Antwoord
Niet goed gelezen, geen 91 kg aan plaatwerk, gelukkig niet zeg pffff.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)