Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
een paar vragen over mijn Mazda Demio uit 2002
hallo allemaal , het nadeel van een oude auto is dat er meestal geen instructie boekje meer bij zit en ik heb dan ook een paar vragen over de auto 
1 wat is de banden spanning voor de Demio 1.5 liter ? 
2 welke motor olie moet er in 
3 dit is een beetje een raadsel voor mij : als ik de verlichting van de auto aan doe is dit niet zichtbaar op het instrumenten paneel en is dit paneel ook niet verlicht nu is het zo dat ik niet vaak in het donker rij maar met de herfst en winter voor de deur is het wel handig als ik dit raadsel kan oplossen
Antwoord
Ik weet zelf nets over de Demio; wel dat de motorolie 5W30 is........de rest zal je op internet moeten zoeken of ff bij een Mazda-dealer navragen.
Antwoord
Wat betreft de bandenspanning, dit staat meestal op een sticker die op de deurpost geplakt is of aan de binnenkant van je tankklepje.

Met de verlichting kan ik je niet helpen, maar wellicht is het lampje achter het instrumentenpaneel defect?
Antwoord
bedankt voor de tips de beide lampjes achter het instrumenten paneel waren inderdaad stuk en de sticker met de banden spanning zat op een plaats waar ik niet gekeken had en inderdaad op de portier stijl
ik heb de lampjes vervangen want dat was erg simpel ik had alleen wat moeite om de stekkers uit het paneel te krijgen maar met wat aandringen gingen die er uit en als ik de stekers bekijk zijn die er al heel wat vaker uit geweest dus gelijk wat reserve lampjes op voorraad gehaald
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)