Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Facelift Mazda 2
Naar aanleiding van een eerder bericht van Rudolphwolven heb ik het nemen van rotondes toch nog eens nader bekeken.

Rudolphwolven schreef:In zijn 2 is echt niet nodig, dan maakt de motor te veel toeren.......

Natuurlijk is niet iedere rotonde hetzelfde, maar tijdens het nemen van een paar rotondes hier in de buurt heb ik eens een haastige blik op de toerenteller van onze 90 pk Mazda 2 met vijfbak geworpen. Haastig omdat ik toch liever mijn ogen op de weg hou vanwege de vele kamikaze/spook-fietsers hier in de buurt. Helaas heeft onze 2 niet zo'n mooie grote toerenteller op het dashboard waardoor razendsnel aflezen toch een dingetje is...

Maar wat blijkt? Als ik de rotondes hier in de buurt in de derde versnelling neem, dan verlaat ik deze met net iets meer dan 1000 tpm; doe ik het in de tweede versnelling, dan is dat uiteraard meer, maar nog duidelijk onder de 2000 tpm. Persoonlijk vind ik het laatste toch prettiger. Kortom, wat mij betreft maakt de motor helemaal niet te veel toeren als ik rotondes in de tweede versnelling neem.
Antwoord
Heeft er al iemand proefgereden in de gefacelifte 2? Ben benieuwd of er significante wijzigingen zijn doorgevoerd? Mijn dealer meldde dat de nieuwe 2 stiller zou zijn dan de 'oude'. Die het overigens nog perfect doet.

Gr. Andre2
Antwoord
Van de eerste reviews begrijp ik dat ze inderdaad de geluidsisolatie verbeterd hebben, wat eerlijk gezegd ook wel mocht.. zelf nog niet in gereden.. mijne mag nog 2 a 3 jaar mee.. hopelijk is tegen die tijd de 115PK terug leverbaar..
Antwoord
Klopt. Las ik ook wel en bevestigt het verhaal van de dealer.  Reviews hecht ik niet zoveel waarde aan. Deze ritten worden meestal onder de meest ideale omstandigheden gereden en op zonnige locaties.  Als er geen wind is, is de auto stil genoeg, maar bij een beetje storm vind ik het eigenlijk teveel.  Ik kan vergelijken met een VW Polo van 2018 1.0, die is in ieder geval qua wind- en bandengeruis aanmerkelijk stiller.  

Gr. Andre2
Antwoord
Anno 2020 is de Luxury dus min of meer de opvolger van de GT-M. Echter, waar bij de GT-M uit 2019 zaken als active driving display, smart keyless entry, geïntegreerd navigatiesysteem, achteruitrijcamera en de grote centrale toerenteller standaard waren, zijn deze zaken bij de Luxury niet meer standaard, maar moet voor deze zaken het optionele i-activsense pakket van € 1000,- aangeschaft worden.
Angry
Antwoord
Mooi foto's.......eigenlijk iets te mooi want bij de dealer en op aanbiedingssites ziet hij er ietsje minder "gelikt / sexy" uit.........

https://www.netcarshow.com/mazda/2020-2/

[Afbeelding: Mazda-2-2020-1024-01.jpg]
Antwoord
De 115 pk wordt denk ik niet geleverd. Hij werd ook te weinig verkocht bij de vorige. Het is dan niet echt rendabel voor Mazda om het bij de facelift versies ook aan te bieden. Vandaar dat automaat ook is geschrapt.

Facelift vind ik geslaagd behalve:

- interieur laat witte stiksels zien ipv rood
- velgen vind ik niet mooi. GT-M velgen zijn véél mooier.

Voor de rest; ik vind het zowieso jammer dat men bij een facelift ook niet wat aan het instrumentenpaneel veranderd. Niet dat er iets mis mee is met de huidige maar vroeger werd het wel gedaan bij automerken bij een komst van een facelift. Tegenwoordig gebeurt dat zelden, en dat vind ik persoonlijk jammer.
Antwoord
starky schreef:Vandaar dat automaat ook is geschrapt.

De automaat is niet geschrapt. Mazda verkoopt hem nog steeds, maar niet meer in Nederland. Dat heeft niets met aantallen te maken. Het is puur een gevolg van de Nederlandse BPM.
Antwoord
Al een tijdje geleden prees Mach0 de 6-bak van de 115 pk uitvoering van de vorige Mazda 2 en hoopte hij dat deze versnellingsbak zonder veel wijzigingen in de nieuwe Mazda 2 terechtgekomen zou zijn:

Mach0 schreef:Het zou jammer zijn als ze die 6-bak teveel wijzigen.. de huidige is echt goed.. ik vind vooral de andere verdeling prettig, waardoor je rotondes standaard in de 3 kunt nemen en indien gewenst in de 2e op trekt uit stilstand.. met de 5 zit ik voor mijn gevoel altijd net te hoog of te laag.. qua versnelling dan..

Zelf heb ik nog steeds geen proefrit gemaakt met de nieuwe Mazda 2 met 6-bak, maar op de website van Auto Express vond ik een artikel over de nieuwe Mazda 2 en daarin wordt niet al te positief over de overbrengingsverhoudingen van de nieuwe 6-bak geschreven:

Auto Express schreef:Mazda has compounded this by equipping the manual transmission (an auto is an option, but only on Sport Nav trim) with ratios so tall that the 2 feels better geared for a land-speed record attempt on the Bonneville Salt Flats.

Kortom, dat belooft niet veel goeds, Mach0!

Verderop in het artikel staat dan ook nog eens het volgende:

Auto Express schreef:It’s an unashamed city car, therefore, at its happiest up to 40mph.

Ai, laat ik nu juist voornamelijk op de snelweg rijden.
Antwoord
Tjonge, dit had ik niet van de nieuwste DJ verwacht.
Dat is toch wel een tegenvaller; terwijl een 6- bak in wezen best prettig zou zijn als een soort overdrive bij de huidige fantastische en zéér soepele 5-bak van de DE.
Toch maar ff lang genieten van mijn 114 pk DE waarin je rond de 100 kmh in z'n 5e versn. wegschiet als een speer.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)