Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Facelift Mazda 2
Volgens de teller op de foto van het dashboard heeft de auto 13 km gereden en zit er nog voor 711 km peut in de tank. Die 5000 lijkt mij dus wel een foutje. Gekke is, op de foto's in de folders lijkt de facelift veel ingrijpender dan op een foto "in het echt", nu vind die facelift ineens (nog wel mooi) niet spectaculair meer.
Antwoord
Die 5000 km in 9 dagen een foutje? Echt? Dat meen je niet!  Wink
Antwoord
Wat ik dan ook wel weer grappig vind, is het advies om er een afleverpakket bij te nemen van 595,-- hier zit ook een volledige onderhoudsbeurt bij. Kan aan mij liggen, maar als mijn auto na 13 KM rijden alweer een onderhoudsbeurt nodig heeft, gaat autorijden toch wel een dure hobby worden. Overigens is Kreijne ook mijn garage al 12 jaar inmiddels en is echt een superfijne en zeer klantvriendelijke garage.
Antwoord
Trouwens, leuk dat Mazda de Signature-uitvoering met "Mazda Radar Cruise Control (MRCC)" levert, maar het Mazda-logo in de gril wordt er dan toch niet mooier op:

[Afbeelding: logo.jpg]
Antwoord
Mazda 2 (2020) - Autoweek Review youtube Smile 

Antwoord
Het zou jammer zijn als ze die 6-bak teveel wijzigen.. de huidige is echt goed.. ik vind vooral de andere verdeling prettig, waardoor je rotondes standaard in de 3 kunt nemen en indien gewenst in de 2e op trekt uit stilstand.. met de 5 zit ik voor mijn gevoel altijd net te hoog of te laag.. qua versnelling dan...
Minder zuinig valt mee overigens, ik reed in een week met de 90pk op zomerbanden dezelfde verbruikscijfers als in mijn 115 op winterbanden.. die is alleen wel 30000km ingereden.. de 90pk was nagenoeg nieuw..
Antwoord
Mach0, ik ben het met je eens dat als je ze meteen na elkaar rijdt, de 115 pk uitvoering met zesbak een stuk vlotter aanvoelt dan de 90 pk uitvoering met vijfbak. Nu zul je misschien geneigd zijn te zeggen dat dit logisch is met 25 pk extra, maar dat is niet de reden. Die 25 pk extra heb je alleen bij 6000 tpm; bij 4000 tpm en lager presteren beide motoren volkomen identiek. Toch voelt de 115 pk uitvoering met zesbak ook in dat toerenbereik vlotter aan en dat is dus volledig toe te schrijven aan die zesbak.

Echter, het is zeker niet zo dat de vijfbak van de oude 90 pk uitvoering slecht is. Zeker niet! Het is misschien even wennen, en misschien moet je eerst wat oude gewoontes afleren, maar dan kun je er prima mee rijden. Waarom zou je een rotonde in de derde versnelling willen nemen als je weet dat de tweede versnelling van de vijfbak tot over de 100 km/u reikt? Voor de meeste rotondes is dat meer dan genoeg. En waarom zou je vanuit stilstand in de tweede versnelling willen wegrijden als er ook een eerste versnelling bestaat?
Antwoord
Ik heb dus een 2013 DE 1,5 ltr GT-M, oorspr. 102 pk, echter "gechipped" naar 115 pk en koppel van 133 naar 152 Nm.........heeft dus een 5-bak.
Ik neem elke rotonde in de 3e versnelling; 100 -150 meter vóór de rotonde schakel ik dmv doubleclutch terug in zijn 3 en rem af op de motor en ga in dezelfde 3 door de rotonde..............trek dan lekker soepel door tot 3500-4000 tpm en zet hem dan meestal direct in zijn 5 omdat via z'n 4 bijna nutteloos is. 

In zijn 2 is echt niet nodig, dan maakt de motor te veel toeren.......
In zijn 5e versn is deze 1,5 ltr trouwen ontzettend soepel, vanuit 2000 tpm optrekken gaat heel mooi; vanuit 1500 tpm is zelfs mogelijk.

PS, ik double clutch bij terugschakelen altijd, zowel in de Mazda 2, de Mazda RX-8 als mijn Lotus Esprit Turbo SE........het hoeft in principe niet , maar het gaat soepeler omdat de synchromeshes nauwelijks hoeven te werken.
Antwoord
Rudolph, aangezien de 1.5 uit 2013 net als de 115 pk uitvoering van 2015 tot onlangs puur sportief bedoeld was, is de vijfbak van jouw auto niet te vergelijken met de vijfbak van de 90 pk uitvoering van 2015 tot onlangs, want die laatste is namelijk helemaal uitgelegd op zuinig rijden. Ik denk dus dat als jij daarmee zou moeten rijden, je ongeveer dezelfde opmerkingen zou maken als Mach0 die een 115 pk uitvoering heeft.
Antwoord
Zojuist nog op de website van mijn dealer gekeken, maar zo te zien is het faceliftmodel hier nog niet gearriveerd; wel heeft hij twee splinternieuwe GT-M's van het oude model staan voor nog geen 20 mille per stuk.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)