Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Facelift Mazda 2
The Menace schreef:Helaas heb ik mijn Taiwanees een beetje laten versloffen en zit er geen ondertiteling onder.

Vanwaar de veronderstelling dat het Taiwanees is?
Antwoord
Mee eens, dat juist de achterkant misschien beter een "face-"lift had kunnen krijgen.

In het filmpje lijken er voor op de hoeken naast de grill wel flinke grote rechte vlakken te zitten. Daar zaten eerst natuurlijk de ronde mistlampen...
Weer met een grote glimlach rondrijdend in een Mazda 2
Antwoord
AGH schreef:Vanwaar de veronderstelling dat het Taiwanees is?

Taiwanees, Chinees, Java's, Japans, Maleisisch, ik heb geen idee... was een gok.

BNW schreef:In het filmpje lijken er voor op de hoeken naast de grill wel flinke grote rechte vlakken te zitten.

Klopt. Best lelijk eigenlijk. Ik ga hem niet kopen.
Antwoord
Persoonlijk vind ik bijna iedere facelift een mislukking en deze Mazda 2 facelift is wat mij betreft geen uitzondering. Zonder de huidige versie te kennen, is het misschien best een aardige auto, maar ik ken de huidige versie wel en die vind ik mooier.
Antwoord
Ik vind de nieuwe versie een veel mooiere neus hebben en ook zijn "kontje" oogt veel eleganter.
Jammer dat ze nog steeds geen rood stiksel op dashboard en zetels gebruiken, vind dat het grijs garen te weinig opvalt.
Eén ding zie ik niet graag aan de nieuwe versie en dat zijn de velgen, ik hou niet van blanke velgen.
Antwoord
Mijn GT-M heeft gelukkig nog wel fraaie rode stiksels in de stoelen en het dashboard. Ik snap ook niet dat ze daar in 2017/2018 mee gestopt zijn, en weer die saaie grijze stiksels zijn gaan gebruiken.
Antwoord
Die waren inderdaad veel mooier dan die saaie grijze sierstiksels van nu.
In al die jaren dat ik met een Mazda reed was het steeds hetzelfde.
Mijn 323F Trsi had een veel mooier dashboard dan de series van hetzelfde model later.
Toen ze stopten met de 323F brachten ze dan een lelijk vierkantige bak uit.
Later volgde dan de 3 die iets sportiever leek maar nog niet kon tippen aan de 323F Trsi.
De latere 3 (tot verleden jaar) was dan weer een schot in de roos, die Kodo lijn vond ik zeer geslaagd.
De huidige 3 heeft een update gehad waardoor de Kodo lijn grotendeels teniet is gedaan en de 3 lelijker heeft gemaakt.

In heel het Mazda gamma is er 1 constante en dat is de Miata ofte de MX-5.
Altijd een mooie wagen geweest en hoe ouder die wordt hoe mooier die wordt.
Ook een auto die heel lang zijn waarde weet te behouden.
Antwoord
Ja ik ben ook niet helemaal overtuigd van de facelift.... Volgens mij vind ik hem van buiten nu mooier....

Hopelijk is het wel dezelfde motor. Tijdje geleden in de nieuwe 3 gereden en die zou sneller moeten zijn... nou daar weinig van gemerkt en doortrekken in zn 2 tot 110kmh zat er ook niet in. Vond ik wel een afknapper want t is best een mooie bak!
Antwoord
De prijslijst van het facelift-model is er: klik

Of eigenlijk zijn het twee prijslijsten, want de Style Selected uitvoering heeft een eigen prijslijst: klik

En er is ook nog een brochure met heel veel foto's: klik
Antwoord
Ik zie nergens maar dan ook nergens info of prijzen over de automaat uitvoering. Ik vrees dus dat de M2 niet meer met automaat leverbaar is.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)