Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geluid bij sturen
Nu ik de Mazda enkele weken heb valt het me op dat de auto bij het scherp sturen wanneer je langzaam rijdt, bijvoorbeeld bij inparkeren, een beetje kraakt. Het is niet het geluid van de banden die over het asfalt schuren maar iets in de stuurinrichting. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het bij jullie volledig geluidloos?
Bij aankoop was het me ook opgevallen en toen hebben ze de stabiliteitsstangen vervangen. Echter de Mazda dealer waar ik gisteren was zegt dat het kraken daar niet mee te maken heeft. Gaven ook aan dat het niet iets ernstigs is maar dat ze zo niet kunnen zeggen wat het kan zijn.
Antwoord
Snowfever,

Vervelend dat je dit geluid hoort en het niet kan thuisbrengen.
Bij onze Mazda 2 is dit niet het geval maar ik herken dit geluid van onze vorige auto, een Kia Picanto uit 2013.
Ik ben er nooit achter gekomen wat het is en ook op dat forum was het onbekend.

Ik hoop dat je uitvindt wat het is en dat het eventueel te verhelpen is.
Succes en misschien weten anderen wel wat het is.
Antwoord
Nee, geen idee, sorry. Bij mijn auto hoor ik het niet.

Wel vreemd dat die dealer zegt dat hij niet weet wat het is, maar dat hij wel wel weet dat het niets ernstigs is. Om dat te weten, moet je toch eerst weten wat het is?
Antwoord
Ja dat dacht ik ook toen hij dat zei. Het klinkt ook niet heel ernstig maar ja je gaat je toch een beetje aan storen. Misschien ergens W40 in- of opspuiten  Big Grin
Antwoord
Bij onze Mazda 2 van 2015 hoor ik bij insturen ook een geluid.  Mogelijk de schroefveer die in de schotel beweegt?  Het stoort mij niet. (meer).  Vaak bij regen is het minder. Ik dacht dat het even weg was na de vervanging van de stabilisatorstang. (terugroepactie), maar ik was te voorbarig.
Antwoord
Snowfever schreef:Misschien ergens W40 in- of opspuiten  Big Grin

Ja, op je stuur, whaha!
Antwoord
Volgende week afspraak bij de dealer. Maar even laten oplossen nu er nog garantie op zit
Antwoord
Mijn 2 had dit ook vanaf het begin, het is de behuizing die ergens wat wrijving heeft vooral als het koud is, verder niets ernstigs werd mij verteld..

Dat gezegd hebbende, mijn 2 heeft een ander stuurprobleem.. het stuur vind het nulpunt niet goed.. vooral op lange rechte wegen ben ik constant aan het corrigeren waarbij je de ene keer teveel doet en de andere keer te weinig.. gevoelsmatig is het of je het stuur elke keer over een dood punt moet duwen om rechtuit te gaan.. inmiddels staat de auto bij de dealer tot het probleem is opgelost en rijd ik in een andere 2 in de rondte...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)