Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
inruil
André, als je iets koopt (bijvoorbeeld een auto) mag je er volgens de wet redelijkerwijs vanuit gaan dat het een degelijk product is. Eventuele grote gebreken, anders dan regulier onderhoud of dan door toedoen van ander gebruik dan waarvoor het product bedoeld is (ik weet niet exact hoe het in de wet staat, maar wel iets van deze strekking) zijn daarom voor rekening van de fabrikant(, of importeur, of dealer, of...).
Met andere woorden; als jij straks binnen de periode van je verlengde garantie teruggaat naar je dealer omdat je stoel is doorgezakt wegens een slecht gelaste verbinding, dan zou je dealer dat probleem sowieso moeten fixen, ook zonder verlengde garantie. Anderzijds; als jij met je 2 aan een rallywedstrijd mee gaat doen en je Mazdaatje daardoor schade oploopt, hoef je ook met je verlengde garantie niet bij je dealer aan te komen.

Ik zou er nog eens goed over nadenken...
Antwoord
IkBenHet schreef:Als je goed kijkt zou er 33 kunnen staan toch.

Nou IkBenHet, aan je ogen mankeert niets hoor. Proficiat!

Maar Google voor de gein eens "startnummer Max".
Antwoord
Dat bedoel ik dus, leuke en flauwe grappen maken over "onze eigen max" maar niet weten dat 33 al jaren zijn startnummer is.

Ik weet uiteraard dat je volgens de wet geen extra garantie zou hoeven bij te kopen, en dat zal ik ook nooit doen op mijn TV, koffiezetapparaat of wasmachine. Maar als het verlengen van mijn autogarantie niet de hoofdprijs kost (max 350,-- voor die 2 jaar), dan ben ik wel bereid om dat te betalen, alleen al om moeizame discussies te voorkomen. Maar wettelijk gezien zou dat inderdaad niet hoeven.

Wat ook meespeelt is dat je als je beroep doet op de consumentenbescherm wet, de dealer het zou moeten betalen, maar niet volledig, ik heb dat onlangs met mijn wasmachine gehad waar de electronica na 5 jaar in de fik vloog (stinkt trouwens behoorlijk zo'n binnenbrandje). Ik kreeg de helft van de reparatiekosten vergoed omdat een wasmachine een verwachte levensduur heeft van 8-10 jaar. Ik hoefde er trouwens geen discussie over te voeren, maar werd direct al aangeboden door de winkel. Dat is nou een van de voordelen van al 30 jaar trouw je witgoed kopen bij die vertrouwde winkel op de hoek waar je ouders ook al jaren klant waren.

Daar zal de mediamarkt of bcc nooit zelf mee komen, die gaan liever een discussie aan met de klant en zijn er zo op getraind om te klant zo te onmoedigen dat hij snel opgeeft. Maar dat is natuurlijk een andere discussie.
Antwoord
Ach ja die grapjes he.
Maar Andre ik bedoelde dus dat ik helemaal niet wist dat de mogelijkheid van extra garantie bestond bij Mazda.
Heb je dat officieel bij de dealer laten verlengen ??
Is namelijk wel interessant.

Ik denk ook zo, wij gaan hier ook naar de winkel in ons dorp, altijd netjes geholpen en is er iets altijd oplossing.
Ze zijn inmiddels over gegaan in het EP concern maar nog altijd even correct.
Ik wil gewoon service daar waar nodig.
Antwoord
"Mijn" winkel is jaren geleden ook toegetreden tot de electroworld groep. Maar gelukkig is er niets veranderd aan de service. Het is echt nog een familie winkel. Onlangs hadden wij een nieuwe magnetron nodig. De enige die paste was er een van Panasonic. "mijn" winkel had deze niet in hun pakket zitten, maar ze zijn wel naar meerder groothandels gaan bellen. helaas lukte dit niet. Maar toch een oplossing gevonden. Ik kon de Magnetron bij CoolBlue bestellen en voor garantie kon ik gewoon naar "mijn" eigen winkel. Top toch ?

Mazda bied deze extra garantie zelf aan. Vreemd dat jouw dealer daar niets over heeft gezegd. Ik kreeg het al aangeboden bij de aankoop.
Antwoord
"Mijn" winkel...? Da's toch de Media Markt?

https://www.youtube.com/watch?v=S0tBfjPg-NM
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)