Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
inruil
Gisteren reclame van Mazda om onze 2 gtm in te ruilen voor 2 sport.
Pfff dacht het niet.
Krijg je een kalere auto terug voor een bijdrage van bijna 4000.
De gtm heeft veel meer te bieden qua interieur dan de sport.
En dan alleen al in inruilwaarde is om te huilen, hebben 21 betaald en krijgen nog geen 15 terug in amper 2 jaar.
Ja zo lust ik ze ook wel.
Nee Mazda dankjewel,  als we een nieuwe auto willen, willen we er ook op voorruit gaan en niet op achteruit qua interieur enz. enz.
Pak alleen de velgen al, wat een simpele onder de sport.
Schandalig hoe laag de inruilwaarde van de 2 gtm nog is.
Ze zullen wel van de oude meuk motoren sky-active g af moeten omdat er de nieuwe x motor is.
En elke verkochte auto is weer pluspuntje voor dealer, maar helaas niet over onze rug op deze manier
Antwoord
IkBenHet schreef:Gisteren reclame van Mazda om onze 2 gtm in te ruilen voor 2 sport.

Sport? Oh, je bedoelt de Sport Selected. Die is inderdaad een stuk kaler dan een GT-M. Voorheen noemde Mazda een min of meer vergelijkbare uitvoering GT-M Line. Dat vond ik helemaal een misleidende naam.

IkBenHet schreef:Schandalig hoe laag de inruilwaarde van de 2 gtm nog is.

De inruilwaarde is altijd sterk afhankelijk van wat je aanschaft. Als je iets goedkopers gaat rijden, zoals bij overgang van GT-M naar Sport Selected het geval is, dan krijg je altijd weinig terug. Koop je daarentegen iets duidelijk duurders, zoals bijvoorbeeld een Mazda 3 met Skyactiv-X, dan krijg je veel terug.
Antwoord
Inruil afhankelijk van aankoop begrijp ik, maar iemand reclame te sturen voor een veel mindere auto.
Dat vindt ik vreemd.
Maar goed het is gebeurd en wij zien er met alle plezier vanaf
Antwoord
Dezelfde aanbieding heb ik ook gehad, maar die zullen ze heus niet sturen naar alleen GTM-rijders, toch?
Het is dus net zo goed reclame gericht aan mensen die er misschien juist op vooruit (zouden kunnen) gaan.
Maar goed, ik had er ook geen trek in. Laat ze over twee jaar nog maar eens een aanbieding sturen, als de nieuwe 2 uit is.

Vandaag ben ik met mijn vriendin naar de Citroën dealer geweest voor een proefrit in een nieuwe C3. Zelf heeft ze een 7 jaar oude Fiat Punto-Evo in te ruilen. Voor die Punto zou ze 2.250 euro terugkrijgen en dan moest ze zo'n 19.500 euro bijbetalen.
Toen ik vroeg wat hij zonder inruil voor de C3 wilde hebben, zou die zo'n 20.700 moeten kosten (hij staat al in de showroom, in de kleur en uitvoering die mijn vriendin wil - in zo'n geval is 'ie goedkoper dan wanneer ze hem nog moeten bestellen).
Dat betekent dus dat ze helemaal geen 2.250 euro voor haar Punto terugkrijgt, maar slechts 1.200. Dat is ineens een stuk minder.
Op dezelfde manier zouden ze kunnen zeggen dat ze 10.000 euro voor haar Punto terugkrijgt, alleen wordt die C3 dan rond de 30.000 euro. Creatief boekhouden, heet dat volgens mij.
Antwoord
Ik kreeg de aanbieding ook, ik zou 15.000 (incl de 1.000 extra) terug krijgen voor mijn GT-M automaat, maar de mijne is bijna 3 jaar oud. Ik ben van plan zeker nog door te rijden tot de nieuwe 2 uit komt en dan zal ik die zeker ook niet direct kopen. Normaal ruil ik om de vier jaar in, maar dat zal nu wat langer duren, ik denk er dan ook over de garantie met 2 jaar te verlengen, maar ik nog nooit iets gehad eigenlijk, dus ik twijfel.

Ik ruilde mijn Suziki Alto van 4 jaar in en ik kreeg er 11.000 voor terug, althans dat dacht ik, en ik vond dat een behoorlijk hoge inruil. Toen mijn M2 klaar was om op te halen en ik moest betalen keek ik op de factuur en daar bleek ik 8.900,-- terug gekregen te hebben en de 2.100 stond als korting op de factuur. Dat zal voor de dealer denk ik fiscaals wel iets gunstiger te zijn, maar ik voelde me wel een klein beetje in het ootje te zijn genomen.
Antwoord
Tja, trieste boel die Mazda inruil.....toch?
Alhoewel; mijn Mazda RX-8 Renesis HP/231 pk kocht ik nieuw in 2009 (30 km op de teller en 1 jaar met dealervoorraad-kenteken) zonder inruil voor € 25.550,- ipv de catalalogus prijs van € 57.200,-; dat viel dus best mee .......het kan dus ook anders, vooral in de jaren als de autoverkoop helemaal op zijn gat ligt zoals in 2009........dat zijn mede koopmomenten.
Gelukkig zijn Mazda's technisch steengoed, dat is ook wat waard........dan hoef je weer wat minder vaak in te ruilen.
Antwoord
Inruilen? Ik denk dat ik maar voor deze tweedehands ga: klik
Wel jammer dat er één of ander kind met een viltstift op het dashboard heeft zitten kliederen...
Antwoord
Geinig tweedehandsje. Zo te zien krijg je vanwege dat geklieder op het dashboard gelukkig wel een euro korting.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)