Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Navigatie - actueel verkeersbeeld?
@BNW. Ik heb heel goede ervaring met de Mazda navigatie, TomTom is gestopt met zijn gratis Lifetimr updates van enkele tientallen euro’s en CarPlay komt niet gratis in je Mazda en moet altijd verbonden zijn met in mijn geval  iPhone.
Ik persoonlijk vindt de Here navigatie van Mazda beter dan TomTom en is bovendien beter geïntegreerd in de auto.
Antwoord
@yobotje
Ik vind de Mazda navigatie heel goed werken en is inderdaad perfect geïntegreerd, maar de file informatie is verre van nauwkeurig: er worden files weergegeven die er niet zijn, en bestaande files worden over het hoofd gezien.

Omdat ik dagelijks onder spitstijd op de weg zit is dat voor mij een belangrijk ding en daarin voldoet Google Maps veel beter. Helaas vraagt men bij Mazda de hoofdprijs voor de upgrade waar Android Auto en Carplay in zitten.

Tomtom ken ik van de Android app (niet van de iPhone): kost 20 Euro oer jaar inclusief zeer accurate file info. Persoonlijk vind ik ook de manier waarop TomTom de file info weergeeft nog altijd de beste...maar is totaal niet geïntegreerd in het fijne Mazda systeem met de perfecte draai/drukknop dus die is voor mij ook geen optie....

Maar ik snap jouw wensen en dan zou ik kijken of je nog die twee maanden proef kunt gebruiken. Zonder het abonnement heb je volgens mij nog steeds file info maar dan via het rds signaal....en dat is volgens mij wel de allerminst nauwkeurige manier, maar wel gratis.

Succes!
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)