Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spontaan dimmende dashboard verlichting?
Als je je verlichting altijd aan hebt, zoals ook bij mij het geval is, kun je zoals iemand al zei met dat dunne stangetje boven de meters, waarmee je door de afstandsmeters bladert, de verlichting in de dag- en nachtstand zetten en ook dimmen.
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord
Mach0 schreef:… ben ook benieuwd waarom ik geen pieptoon krijg van de achteruitrij censoren, enkel rode balkjes in het scherm..

Rode balkjes in het scherm Huh

Waar dan? Hoe?
Ik heb die niet.

(wel een pieptoon)
Antwoord
Ik heb ook geen rode balkjes maar mijn collega wel. Ik heb alleen achteruit rij sensoren maar hij heeft ook die achteruitrijradar en zo
Antwoord
Ik heb ook een systeem dat zijdelings verkeer waarneemt, fietsers die van rechts komen terwijl je een parkeerplaats achterwaarts uitrijd e.d. , mogelijk dat dit uitmaakt qua vormgeving, in ieder geval verschijnen er bij mij ook rode balkjes in beeld als ik een object nader.. en sinds een paar dagen ook een pieptoon..

Jammer dat de radio wel een eigen willetje heeft nog steeds, na het bellen of het afzetten terwijl in het scherm bijvoorbeeld het verbruik nog in beeld staat heb ik daarna geen geluid meer..
Antwoord
Ik heb die systemen ook, maar rode balkjes? In het MZD scherm? Hoe ziet zoiets eruit?
Antwoord
Geen idee of het met de leeftijd van de auto te maken heeft? Als ik hem in de achteruit zet verschijnt in beeld het bovenaanzicht van de auto met daar omheen balkjes in een halve cirkel waarvan er dan 1 of meerdere rood worden al naar gelang je dichter ergens bij komt en aan welke kant dit object zich bevind. Ik zal wel eens een foto maken..
Antwoord
Mijn collega heeft een 2 die 1 jaar jonger is dan die van mij en inderdaad meer detectiesystemen en die heeft die balkjes ook.

Dus het heeft te maken met de uitvoering of de facelift.
Antwoord
Alweer die facelift... Jammer, maar de waarschuwingsbliepjes doen het ook wel dan.
Antwoord
Ik krijg de indruk dat het spontaan dimmen toch met het weer te maken heeft.. aan het eind van de dag met wat druilerig weer komt dit soms voor, anders nooit. Ook onder viaducten gebeurd dit soms ondanks dat de knop niet op auto staat.. vreemd genoeg.. het verstellen middels het pennetje maakt geen verschil.. ben er inmiddels al aan gewent..
Het systeem dat zijdelings verkeer waarneemt heeft overigens vandaag al een fietser gered.. er zit toch een beste dode hoek achter..
Antwoord
Uit mijn ervaring moet ik ook zeggen dat je een hoop moet draaien voordat 'ie overspringt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)