Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
android auto via telefoon naar mzd
Hoi Marco,

Er zijn beschrijvingen hoe dat in zijn werk gaat. Je installeert inderdaad via een usb-stick.
Dat moet wel secuur gebeuren en tussendoor moet het rempedaal meerdere keren ingetrapt worden om te voorkomen dat de spanning er af gaat tijdens het updaten.

Officieel is dit iets wat de Mazda dealer moet doen en officieel zijn de firmware updates niet als particulier te downloaden...

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de hardware. Het is zelf te vervangen, maar niet zo bedoeld door Mazda.
Vooral bij een jongere auto kan dat problemen geven met garantie.

Als je het laat uitvoeren, inclusief nieuwe hub, kost het je inderdaad een "luttele" 350 Euro!
Losse onderdelen kosten in Nederland rond de 290 Euro.

In het buitenland is dat in sommige landen een stuk lager. In Oostenrijk bijvoorbeeld komen dezelfde losse onderdelen op 160 Euro en zelfs met inbouwen erbij is het daar nog goedkoper....
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord
Ok dank je wel voor de uitleg. Zal mij er maar niet aan wagen dan.
Rijd met veel plezier rond in mijn Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 GT
Antwoord
Iets gevonden op internet.
Iemand misschien al uitgeprobeerd.
Staan filmpjes van op you tube.
Heet mzd-aio-ti
Rijd met veel plezier rond in mijn Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 GT
Antwoord
Ja, dat is precies wat ik heb draaien!
Maar let op:
Je gaat dus aanpassingen/toevoegingen doen aan je firmware.

En als je firmware V59.00.502 of nieuwer is, dan kun je de tweaks niet zonder meer toepassen m.b.v. een USB stick, maar moet je eerst met een serie-adapter en laptop toegang maken via de connectoren op de achterkant van de navigatie unit!

Het werkt, maar is niet iets wat je zomaar even doet.
Antwoord
pffffff, als ik al dermate veel moet knutselen wil ik toch minimaal dat mijn M2 me dan voortaan zo begroet

Antwoord
Wie kan mij wat meer info over Android Auto geven.
Ik heb een paar vraagjes.

1) Moet de telefoon altijd via een kabel verbonden zijn met Mazda Connect, of werkt het ook via alleen Bleutooth ??

Wil namelijk niet constant die usb kabel daar hebben lopen.
En het vakje waar de usb aansluiting zit ( daar naast het SD kaartje ) is te klein voor de telefoon in te leggen.

2 ) Kun je gewoon ALLE apps die op je foon staan bedienen via het scherm van Mazda Connect.

We hebben een app voor ons huisalarm in / uit te schakelen.
Zou wel makkelijk zijn als we daarvoor de foon niet meer uit de zak hoeven te halen.
Antwoord
Hier wat antwoorden en hoewel ik niet de officiële versie heb, geldt wel het volgende:

1)
Er bestaan systemen die in plaats van de USB kabel gebruik kunnen maken van Wifi, maar dat geldt niet voor het systeem van Mazda: daar heb je echt zowel de USB kabel als ook de bluetooth verbinding voor nodig.

2)
Je kunt niet willekeurig alle Android apps met Android Auto gebruiken. De betreffende app moet dan ook compatibel zijn met AA.
Wel zijn er diverse apps die je zowel gewoon op je telefoon kunt bekijken, als ook in AA. In AA krijg je wel een sterk vereenvoudigd menu met minder maar grotere knoppen.
Google Maps, Waze en Spotify zijn hier voorbeelden van.

Google laat maar weinig apps door met het idee dat eenvoud en veiligheid voorop staan.
Het zijn hoofdzakelijk berichten apps en muziek/podcast apps.

Een app van het huisalarm zal waarschijnlijk niet werken.
Maar als je het alarm via Google Assistent via spraak kunt bedienen, dan lukt dit misschien wel vanuit de auto via AA.

Wij hebben bijvoorbeeld Philips Hue lampen. Hoewel de Hue app niet werkt in AA, kan ik tijdens het rijden wel via de Assistent de lampen bedienen met bijvoorbeeld "okay Google, zet alle lampen in de woonkamer aan", of opvragen of de lampen nog branden met "okay Google, staan de lampen in de hal aan".
Antwoord
Heyyyyy bedankt voor je geweldige uitleg.
Met spraak dat heb ik nu op de foon, maar werkt echt niet prettig.
De reden is dat eerst de alarm app zelf geopend moet worden, daarna een schuifje verzetten.
Momenteel met spraak moet ik zeggen alarm, dan opent de alarm app, dan moet ik zeggen zet aan of zet uit.
Ik kan het ook met cijfers, bijv 3 en dan opent alarm app, dan 7 om het schuifje te verzetten.
Vindt dat niet echt prettig werken.
Nou dan wachten we nog maar ff af, dan vindt ik 300 pietermannen nog teveel van het goede.
Nogmaals bedankt voor je heldere uitleg en prettig weekend
Antwoord
Graag gedaan!
Het is inderdaad veel geld!

Verder heb ik zelf geen ervaring met de officiële versie van Mazda.
Wat ik begrepen heb werkt AA daar alleen met stem en de draai/drukknop, wat me op zich prima lijkt.

De niet-officiele versie heeft echt nog een touchscreen nodig. Op de één of andere manier heeft Mazda het met de rotary Commander knop anders aangepakt en zijn er bijvoorbeeld extra knoppen op het Google Maps scherm die er op de niet-officiele versie niet zitten... je moet dan weer het touchscreen gebruiken (waar ik zelf niet zo'n fan van ben)

Jij ook een fijn weekend!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)