Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2e beurt slik !!!!!!
Kwam dit topic tegen.  Ook mijn Mazda 2 heeft inmiddels zijn 2e beurt gehad en ook de remblokken voor moesten vervangen worden.  Totale kosten tweede beurt, bij 45000:  628 euro.  Een vorstelijk bedrag in mijn ogen.  Viel me zwaar tegen in ieder geval.  Verrassend wel dat we nu 3000 km verder zijn en het onderhoudslampje sinds gisteren weer brandt.  Dat zou niet moeten denk ik.
Antwoord
Bergand, hoezo pas na 3 jaar een tweede beurt? (Elders schreef je dat je de auto in 2015 nieuw hebt gekocht.) Dan heb je toch een beurt overgeslagen? Tja, dan heeft de garage je nu zeker dubbel laten betalen?
Antwoord
@ Bergand, dat bedrag klopt aardig incl. blokken voor vervangen. Blokken vervangen na 45000 Km lijkt mij vrij normaal. Ik was net geen 600 euro kwijt, waar ik dus 170,-- van heb terug ontvangen (Stond na mijn telefoontje met mijn garage binnen 2 dagen op mijn rekening)

@ Cor, Ik ben echt niet zo'n hollander die echt op elk koopje of voordeeltje uit is en een klager ben ik te bescheiden voor (althans dat wordt mij door vrienden, ja ik heb ook vrienden, wel eens verweten), maar ik was op de mazda site aan het kijken of er al iets over de nieuwe M3 te zien was, en kwam op een soort van klachten/vragen formulier terecht en dacht, ach laat ik eens melden wat ik van zo snel al blokken vervangen vond, eigenlijk als "grapje" om coulange gevraagd en dus na 3 weken ook gekregen.
Antwoord
André 2 (niet te verwarren met André 1 alias André Janssen) schreef:Verrassend wel dat we nu 3000 km verder zijn en het onderhoudslampje sinds gisteren weer brandt.  Dat zou niet moeten denk ik.

Dan zijn ze tijdens de beurt waarschijnlijk vergeten de teller te resetten die bijhoudt hoeveel km je nog moet tot je volgende beurt. Of tot het verversen van de olie, of het wisselen van de banden, want dat houdt 'ie allemaal bij.
Antwoord
Ik moest inderdaad de banden roteren.. Melding is weer uit.

En het was de derde beurt.  60.000 km bij 44.000.  Persoonlijk blijf ik het snel vinden als remblokken bij 44.000 vervangen moeten worden. Bij andere auto's van mij is dat pas rond de 80 a 90.000 geweest.  Gezien de hoeveelheid 'stof' lijkt het er op dat deze blokken een stuk zachter zijn. 

Gr.  Andre
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)