Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GPS van navigatie defect
Sad 
Hallo allemaal,

Mijn excuses voor het niet voorstellen op dit forum. Normaal ben ik daar heel actief mee, maar ik stel deze vraag voor mijn schoonouders.
Ze zijn in het bezit van een Mazda 2 uit 2013 en hebben een nvsa-sd8110 navigatiesysteem.

Helaas valt regelmatig de GPS weg en dan geeft hij een hele andere weg aan ver van hun vandaan. Erg vervelend en de dealer geeft aan dat de GPS defect is en dat het gehele navigatiesysteem vervangen moet worden om het op te lossen. Kosten: 900 euro.

Nu is sinds de aankoop van de auto de navigatie al niet goed, het begon met een kapot SD kaartje en omdat we het idee krijgen dat deze dealer wellicht dit proces extra lang gerekt heeft tot na de garantietermijn van de bovag garantie willen we hier eens vragen of er geen andere  mogelijkheid is om dit probleem op te lossen.

Gegevens die we uit de navigatie hebben kunnen halen zijn:

Typenummer links bovenin: NVSA-SD8110
Navigatiesysteem: AK4HJ DJB9E
Appl. 9.867.1439959.520 Besturings-systeem 1430900 (R2.21, 28-10-2014)
128MB RAM geheugen (beschikbaar 56.0 MB)
GPS 1.2 Boot 61.8231
Kaart europa: v990.8306

Is het mogelijk dat er gewoon een update gedaan moet worden van bovenstaande software? Een update via de TomTom Home heeft al plaatsgevonden met een GPS fix. maar dat lost niks op.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

Guido
Antwoord
Hoi Guido,

Al sinds je je post geplaatst hebt, zit ik te wachten tot iemand die er verstand van heeft, antwoord geeft.
Blijkbaar is het een lastig probleem.

Zelf zou ik eerlijk gezegd eerder denken aan het (dreigen met) inschakelen van rechtsbijstand, aangezien de navi vanaf het begin al problemen heeft gegeven.
Verder zou ik het ook niet weten, ik ken dit systeem ook niet.

Sorry… en sterkte voor je schoonouders.

Gr, Dennis
Antwoord
Op Youtube kwam ik dit filmpje tegen: https://www.youtube.com/watch?v=618hlNFEkNw

Blijkbaar zit er een batterij in die kapot / leeg is en vervangen moet worden. Hopelijk kun je er wat mee Smile Ik zie trouwens heel veel 2-din vervangingssystemen op basis van Android die je voor 150 euro kunt kopen in China. Ik overweeg zelf om de navigatie in mijn 2 daarvoor te vervangen, want de ingebouwde TomTom is redelijk gedateerd aan het worden en we navigeren zelf meestal met Waze (is ook veel actueler).
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)