Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beveiliging
Zonder keyless entry is wel degelijk veiliger. Immers, om met een auto weg te kunnen rijden, moet je wel eerst instappen. Om in een auto zonder keyless entry te komen, heb je nog steeds ouderwetse autokrakerskwaliteiten nodig. Godzijdank heeft lang niet iedereen die kwaliteiten. Maar bij keyless entry kan zelfs de meest onhandige sukkel met twee linkerhanden ongehinderd instappen, want hij hoeft niet meer te kunnen dan een kastje vasthouden.
Antwoord
Ik kan inderdaad prima een kastje vasthouden.
Antwoord
Klopt sorry foutje mijnerzijds Ik zal een kijken wat mijn mogelijkheden zijn.
Antwoord
Even een oud topic over keyless entry weer nieuw leven inblazen, want ik las er zojuist iets over in de krant.

De Telegraaf schreef:Het CCV heeft daarom de eisen van zijn Keurmerk Voertuigbeveiliging aangescherpt. Vanaf 1 juli 2020 is voor alle auto’s met keyless entry een extra maatregel nodig, zoals een tweede startonderbreker of aangepast autoalarm.

...

Dat gaat autorijders op kosten jagen. „Veel verzekeraars gaan uit van een keurmerk als je een auto wilt verzekeren”, zegt Oscar van Elferen van het Verbond van Verzekeraars.

Het bewuste krantenartikel is hier te vinden.
Antwoord
AGH: waarom zou dat de autobezitter op kosten jagen ??

Wat denk je wat er met je verzekeringspremie gebeurd als er meer auto's gejat worden.
Elke maand 1 tot enkele euro's duurder en dat reken je dan maar eens uit over de jaren dat je de auto hebt.
Het zal omgerekend naar het aantal jaren dat je de auto hebt echt niet zoveel schelen.
En wat is beter: iets meer betalen zodat dat tuig het moeilijker wordt gemaakt of het juist voor de zielige niksnutten makkelijker maken.
En zielige niksnutten zijn het: weken nog nooit van gehoord, zo zwak in het leven staan dat ze niet meer zonder de korreltjes in hun sigaretten kunnen
en ga zo maar door.
En wie is de dupe, juist ja wij.
Antwoord
Ik neem aan dat deze aanscherping geld voor auto's die vanaf juli 2020 nieuw de weg op gaan en NIET voor auto's die zoals de mijne al 3 jaar oud is.
Antwoord
IkBenHet, je reageert zonder gelezen te hebben wat er staat. Het gaat niet over het verhogen van de verzekeringspremie. Het gaat erom dat veel verzekeraars zo'n auto niet meer willen verzekeren zonder keurmerk en dat je voor het keurmerk een extra startonderbreker of een autoalarm moet laten installeren. Denk je dat dat laatste gratis is?

Bovendien is het allemaal nog veel erger. Recent heeft een verzekeraar niet uitgekeerd aan een verzekerde omdat er geen zichtbare braakschade was, maar bij de nieuwe manier van auto-inbraak is er eigenlijk per definitie geen braakschade. Kortom, al accepteert de verzekeringmaatschappij je als klant, dan kan het toch zijn dat je helemaal voor niets betaalt.
Antwoord
@Andre:
Een certificaat Voertuigbeveiliging dat vóór 1 juli 2019 is afgegeven aan een autobezitter mét keyless entry blijft geldig. Het keurmerk is afgegeven op het moment dat het voertuig aan de toen geldende eisen voldeed. Wel kan een verzekeraar aanvullende maatregelen eisen om relay attack diefstal te voorkomen. Martine Hoofwijk van het CCV: “Ik vind het vooral belangrijk dat de autobezitter zich bewust is van het risico. Ik adviseer autobezitters met een keyless entry/start systeem om op zoek te gaan naar passende maatregelen.”

@AGH
Ik heb wel degelijk gelezen wat er staat, ik weet ook dat je als consument niets te zeggen hebt, maar als verzekeringen die eisen niet gaan stellen is het gevolg dat IEDEREEN meer premie zal moeten gaan betalen.
Het is of-of
En niet betalen bij geen zichtbare schade: lees jij je voorwaarden als je een verzekering afsluit ??
Nee, dus ook dat zou bekend moeten zijn.
Je moet bij het tuig zijn wat je auto leeg rooft en niet bij de verzekeringen.
Nee ik werk niet voor een verzekeringsmaatschappij.

Maar ik ga niet verder in discussie.
Antwoord
IkBenHet schreef:Martine Hoofwijk van het CCV: “Ik vind het vooral belangrijk dat de autobezitter zich bewust is van het risico. Ik adviseer autobezitters met een keyless entry/start systeem om op zoek te gaan naar passende maatregelen.”

Laat me niet lachen! Hoezo bewust zijn van het risico? Wat moet ik dan? De Mazda 2 en een heleboel andere leuke auto's links laten liggen? En passende maatregelen? Je koopt voor veel geld een nieuwe auto en die moet je dan al meteen laten modificeren? Wil die Martine Hoofwijk de autobranche de nek omdraaien? Zonder auto's ook geen autoverzekeringen hoor. Kortom, typisch gevalletje van de kip met de gouden eieren slachten. Dom, dom, dom...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)