Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Concurrenten
Het was ook een beetje als geintje bedoeld. Natuurlijk krijg je met de airco je kont niet koel, maar stoelverkoeling gaat mij wel een beetje ver.
Antwoord
Stoelverkoeling lijkt me heerlijk; net zoals ik stoelverwarming ook geweldig vind, al had ik dat van tevoren nooit bedacht.
Ik denk dat het één van de argumenten voor m'n volgende auto wordt.

AGH1965 schreef:Ik vrees echter dat de Kia ook een groot nadeel heeft. Hoewel beide auto's volgens de fabrieksopgave een gecombineerd brandstofverbruik van 4.5 l/100km hebben, verwacht ik dat de Kia aanzienlijk dorstiger zal zijn dan de Mazda.

Dat kan zomaar kloppen. Maar als het puur om zuinigheid gaat i.p.v. rijplezier, kun je van allebei beter de basismotor nemen.
Antwoord
Normaal ben ik geen Peugeot fan. Maar de nieuwe 208, die later dit jaar gaat uitkomen, is in mijn ogen toch een lekker gebakje, hoor:

https://www.youtube.com/watch?v=gEG8kIUPlQI&t=1s

In het geel ook graag  Cool
Antwoord
Jaren geleden heb ik een nieuwe Citroën GS gehad.
Hydrolische vering, zachte zetel, stille motor (Kwam van een VW Kever 1200) en de gekende Franse comfort.
De wegligging kon onmogelijk beter zijn ( zelfs heden ten dage niet) Maar..........
Bij het starten kwam daar een enorme wolk blauwe rook uit en dit vanaf dag één.
Na 2.000 Km had ik al een 1,5L olie moeten aanvullen.
De "vis platiné" om de 2.500Km aan de vaantjes.
Handrem was een lachertje, sloten kon je met een veiligheidsspeld openen, de startsleutel was waarschijnlijk dezelfde op alle Citroën GS-en.
En het enige wat daar nog aan goed was waren de remmen, voor die tijd alvast.
Na vier jaar echter overal roest en de stof van de zetels die afbrokkelde.

Ik heb dan gezegd NOOIT nog een Franse auto en al zeker geen Citroën meer want de service was ook beneden alle peil.
De auto erop werd een Datsun Blue Bird.
Japans degelijk en betrouwbaar!
Antwoord
Lucky Mazda Driver schreef:Jaren geleden heb ik een nieuwe Citroën GS gehad.
Hydrolische vering...

Nee, hydropneumatische vering. Juist de combinatie van hydraulisch en pneumatisch maakte deze vering van Citroën zo bijzonder.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)