Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3
@ AGH1965: je schrijft: Nou, ik haak af hoor. Ik vond zo'n Mazda 3 eigenlijk al veel te duur.

kijk eens wat die cx30 gaat kosten
De Mazda CX-30 is er vanaf 29.990 , heb je een kale kip.
De langverwachte Skyactiv X motor heeft nog geen prijs. Deze komen later.

Pffff gewone werkman / vrouw wordt weer voorbij gereden. Nou haak ik af !!!!!

https://www.maceda.nl/modellen/mazda-cx-30/
Antwoord
… en ook de prijzen van de duurdere versies zijn bekend:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artik...-x-bekend/
Antwoord
Pffff, wat een prijzen....

Die Skyactiv-X mag dan innovatief zijn, maar een automaat die aanzienlijk onzuiniger dan een handbak is, is echt niet meer van deze tijd. Dan doe je als autofabrikant iets heel erg verkeerd. Voor dergelijke verouderde meuk ook nog eens € 2500 extra vragen is diep triest.
Antwoord
Mij bevalt die oude meuk 6 traps automaat prima hoor, niks mis mee. Dat je er 2.500 voor neer moet tellen ligt grotendeels niet aan Mazda maar aan "oom Mark" omdat door de hogere uitstoot je er een flink stuk BPM extra over mag betalen.

Ik ben door mijn handicap aangewezen op een automaat en heb die meerkosten vorig jaar van mijn inkomsten belasting afgetrokken. Geen idee of de belastingdienst er in gaat trappen, ik wacht al meer dan een jaar op de definitieve aanslag.
Antwoord
Ouwe meuk klinkt misschien te negatief. Je zou ook kunnen zeggen dat het "proven technology" is.

Ik vind het alleen jammer dat Mazda in de 3 de revolutionaire Skyactiv-X motor combineert met zo'n automaat. Dat doet gewoon afbreuk aan het revolutionaire imago.

Ook bij de Mazda 2 is het prestatieverschil tussen handbak en automaat (op papier) belachelijk groot. Nul tot honderd met handbak in 9.7 seconden en met automaat 12.0 seconden. Dat is bijna het verschil tussen sportief en bezadigd. Nu is er natuurlijk niks mis met bezadigd, maar toch... Bij een VW Polo, om maar iets te noemen, is het verschil in acceleratietijd tussen handbak en automaat nul-komma-nul. Zo kan het dus ook.
Antwoord
Negen komma zeven seconden? Voor de Skyactiv-X motor?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat die in zo'n acht seconden op de 100 zat. Zit. Gaat zullen zitten.
Waar haal je die 9,7 vandaan?

Die 'beproefde techniek' (in dat geval van Renault) hanteren ze bij Dacia ook. Als je iets maar positief verpakt, werkt het. Blijkbaar. Een beetje.
Antwoord
The Menace schreef:Negen komma zeven seconden? Voor de Skyactiv-X motor?

Nee, je hebt het niet goed gelezen, want die 9.7 seconden had betrekking op de Mazda 2 zoals jij hebt.
Antwoord
Oja, ik zie het. Excusez moi.
Antwoord
Ik weet, het is niet als functie bedoeld, maar als ik alle portieren dicht gegooid heb behalve de kofferbak, omdat ik nog wat boodschappen moet pakken, dan kan ik met de afstandsbediening ook de auto al op slot doen, voordat ik de kofferklep dicht gooi.

Dat is op zich handig omdat je de AB dan niet meer nodig hebt als je je handen al vol hebt met boodschappen en het dicht gooien van de klep.
Maar dan moet ik de AB niet in de kofferbak laten liggen!
Maar zoals gezegd, een beetje nadenken kan geen kwaad!
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)