Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hij komt eraan!
Smile 
Beste M2 liefhebbers,
Mijn naam is Joost, 30 jaar en ik heb dit weekend de M2 GTM-line gekocht. Volgend weekend wordt hij al geleverd. Hoewel het nog als verraad voelt naar mijn huidige perfect functionerende Fiat Panda was ik toch toe aan iets groters, met iets meer comfort. Na al de onderhandelingen gestart te hebben over ST-line van de Fiesta haakte ik af op het dashboard. Mijn knieen leken het gewicht van het dashboard te dragen. Het turbo-motortje rijd naar behoren, echter heb ik toch een 'ouderwets' gevoel dat zo'n turbomotor niet duurzaam is. Echter oogt de ST-line van buiten wel lekker. Maar zeg nou zelf, Fiesta's zijn er al genoeg op de weg.

Interieur van M2 en de 1.5L motor zijn doorslaggevend geweest. Hij rijdt sportief met een erg fijne wegligging. Tevens zijn ze nog zeldzaam op de weg momenteel. Wel heb ik het sportpakket erbij genomen zodat de M2 in de buurt komt van de sportiviteit van de ST-line van de Fiesta. Het zwarte sportpakket accentueert hopelijk mooi met de witte basis artic white lak. Even getwijfeld tussen de rode en blauwe, maar toen ik hem in het wit bij de dealer zag was de twijfel weg. Wat oogt ie lekker dik in de witte kleur (waarschijnlijk ook door de belichting in de showroom haha). Daarnaast ook de middenarmsteun besteld die standaard hoort te zijn in elke auto naar mijn gevoel.  

In mijn zoektocht zijn voor mijn gevoel duizenden reviews en filmpjes doorgenomen tot aan uit Indonesia toe. Fijn dat hij het in elke test wint van zijn concurrenten. Ook het M2forum is doorgespit bij het nemen van de keuze voor de M2. Met andere woorden; het is ook jullie schuld dat ik zaterdag na een hevige onderhandeling met de 2 dealers mijn nieuwe bolide in ontvangst mag nemen.

Tot op het forum,
Ik hou van gimmicks en tuning! Big Grin
Antwoord
Welkom en tjonge, jouw wachttijd is een stuk korter zo! :-)
Zelf had ik ook graag een witte gehad, want dat staat hem werkelijk prachtig, maar de mijne is een zakelijke auto en de kleur (zwart) stond vast.

Ik ben benieuwd naar de foto's!

Ik heb ondertussen ook al zo'n beetje alle filmpjes bekeken en het viel mij ook op, hoeveel filmpjes er zijn uit Indonesië of iets dergelijks...
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord
Dank!
Auto stond bij de dealer sinds begin oktober op kenteken. Helaas dus op papier nu 2e eigenaar, maar het scheelt wel euro's en wachttijd?.
Ze moeten het sportpakket en de armsteun bestellen en monteren.
Antwoord
Joost schreef:het is ook jullie schuld

Graag gedaan Big Grin   (denk ik)

En welkom, Joost!

Klopt, er zijn ook veel Aziatische reviews van de M2. Jammer alleen dat die niet ondertiteld zijn en dat mijn Aziatisch wat te wensen overlaat.

Die armsteun is inderdaad een waardevolle toevoeging, ik zou hem niet willen missen! Kun je net nog wat meer rommeltjes kwijt en het zit gewoon meer ontspannen.

Gefeliciteerd, alvast!

Nu maar hopen dat je ooit nog van dat schuldgevoel tegenover je Panda afkomt. Zoiets kan jaren blijven knagen...
Antwoord
Ik heb de filmpjes ook gezien. De Mazda2 is toch de Polo van ZO-Azië. Zelfs al een gezien met een Carbon motorkap.

Oja, welkom op het forum Joostlem
Antwoord
Hoi Joost,

Welkom op dit leuke forum. Jonge jonge zeg, slechts een week levertijd, hoe krijg je dat voor elkaar. Ik heb 4 maanden gewacht en dan werd ik nog gematst ook. Ikzelf rij sinds vorige week met een spoul-red uitvoering met het sportpakket en de onderstriping en ik moet zeggen, dat ziet er toch ook vet uit hoor.

Van een panda naar een M2, dat is (net zo als in mijn geval, komende uit een Suzuki Alto) toch echt 3 stappen vooruit voor.
Veel rijplezier gewenst.
Antwoord
Hey Joost..welkom op het forum en alvast van harte met je nieuwe M2.
Jij hebt het het zelfde aangepakt als ik heb gedaan.
Niks geen maanden wachttijd, gewoon een demo auto kopen en een week later al rijden.

Ik heb alleen de zwarte uitvoering, was NIET mijn 1e keus maar ik werd helemaal verliefd op het zwart/witte lederen interieur.
En ja..ik zie de binnenkant toch echt meer dan de buitenkant.hahaha
Plus dat het me 1000den euro's scheelde tov 1tje waar je maanden op moet wachten.
En de km teller stond bij mij nog onder de 2000 km (stond net 3 maandjes op naam)

Heel veel veilige km's!!!
Antwoord
Dank,

Wit lederen bekleding lijkt me erg mooi. Ik denk een erg ruimtelijk gevoel. Hoe is de bekleding bestand tegen vlekken?
Ik vond de donkerblauwe bekleding vlakken in de portieren van de gtm-line in eerste instantie iets tegenvallen. Keer er na viel het mij niet meer op.

Ja ach, mijn komende 'tweedehandsje' staat al twee weken op kenteken, maar verwacht wel dat er nog steeds minder dan 10km op de teller staat.
Antwoord
Mijn dealer had dat ook gedaan; vier gloedjenieuwe 2's in verschillende kleuren en uitvoeringen op kenteken in de showroom gezet (godzijdank toevallig ook de combinatie van de kleur en uitvoering die ik wilde), terwijl hij als demo een andere 2 buiten had staan. Bij die vier stond er allemaal 15 km op de teller, dacht ik.
Antwoord
Afgelopen zaterdag is de M2 dan geleverd. Dealer waddinxveen pakte het leuk aan met een hele licht- en rookshow in de showroom. Hoewel het laatste ritje met de panda pijnlijk was, ben ik al snel gewend aan de M2, echt 2 stappen vooruit. Ik wacht nog op een witte skidplate uit zuidafrika en ze gaan nog chiptunen onder dealergarantie.

Al met al ben ik erg blij met de M2.
Ligt als een dijk op de weg, stuurt echter wel licht waar ik aan moet wennen. Van buiten en binnen erg mooi. Heerlijk comfortabel. Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Enige wat ik beetje mis, is dat de panda meer beleving had ik het gas gaspedaal vloerde. Hoewel de m2 sneller is, trekt het nog iets te linear op.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)