Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chiptuning op de Mazda 2
Heb de 1e site gevonden waar ze tuning aanbieden voor de Mazda 2, waren nog wel wat andere sites maar dat was voor het vorige model.

Hier bij datatechnic.nl bieden ze het een en ander aan.

In ons gevalletje Mazdave gaan we er zo'n 14PK bij krijgen. Dus eigenlijk moet er wel een sport uitlaat op komen Wink

Gegevens Standaard Na tuning
Vermogen kW 66 76
Vermogen Pk 90 104
Koppel Nm 148 183

Heb kort contact met ze gehad een eigenlijk zou je op zo'n 500,- uitkomen:

"De extra tuning en de premium zijn voor de nieuwere modellen zoals de Uwe.
Bij maatwerk kunt U bv aangeven of er ergens dips en of andere zaken in toerengebieden zitten of als U speciale wensen mocht blijken te hebben. Zo hebben sommige Honda rijders graag dat de V-Tec versteld wordt of dat er onderin het toerengebied niets gebeurd en met het kantelen van de nokkenas ineens alles moet gebeuren.
Met maatwerk kunnen we kijken waar precies in Uw auto de grenswaarden liggen en die volledig uitnutten.

Extra tuning kost voor Uw auto 425,-

De Premium versie 499,- , daarin zit de uitgebreide diagnose ,brandstofbesparingsoftware , koppelverhoging op lagere toeren , vervroegen max. koppel enz. , BTW en 2 jaar garantie."
Antwoord
Hmmm 425,- Euri's voor 14 pk... Ik weet het niet. Tot nu toe heb ik nog niet het idee dat ik trekkracht mis ofzo en ben tevreden over de prestaties tot nu toe. Ik ben natuurlijk ook nog niet voluit gegaan ivm inrijden. Wel goed dat er nu al een bedrijf is die dit aanbiedt.
Antwoord
Je krijgt er wel bijna 40Nm bij Wink Maar ik denk dat er wel meer te bereiken valt met een andere uitlaat of KAT vervanger...
Antwoord
Wat dacht je van dit dan?

http://www.multituningchip.com/multichip...5zZSI6IiJ9

300 euro en sluit je gewoon en 14pk & 35nM erbij
Antwoord
Ja dat is een flinke vooruit gang Smile

Zou ook wel 130pk willen hebben en zo'n koppel op mn benzinemotor
Antwoord
Met die waar ik mee aan kwam zetten trek je dat kastje er zo tussen uit Wink
Antwoord
Met die waar ik mee aan kwam zetten trek je dat kastje er zo tussen uit Wink
Antwoord
Vind die nog een beetje onduidelijk. Die laatste link van mij is ook zo'n extern kastje. De dealer plaatst die er zo in voor 300 euro en zou 15 pk opleveren. Dealer was er wel tevreden over. Ik mag het ook 2 weken uit proberen, vind ik t niks dan halen ze hem er weer uit anders betalen Smile Maar dat doe ik wel als ik mn appartement heb verkocht... Vandaar dat ik er ook weinig was de laatste tijd. Veel te druk met ruimen en opknappen enzo
Antwoord
Hmmm, best een behoorlijk bedrag. Ik vind mijn M2-tje automaat standaard al een bruut en fel rakkertje (Tja ik kom wel van een alto af) en dan rij ik nog niet eens in de sport stand (wel effe geprobeerd natuurlijk en dat vind ik zelfs veuuuuuuuls te vel gaan, tja zal de leeftijd wel zijn). Dus mijn centjes gaan zeker niet naar chiptuning, dan kies ik liever voor een DAB module. (Hoewel de manier hoe dat ingebouwd wordt mij totaal niet aanstaat, er moet dan een gaatje onder de USB aansluitingen gemaakt worden waar een kabeltje uitkomt die in een van de USB aansluitingen gestoken wordt, geen gezicht dus)
Antwoord
Andre...je reageert op een topic van meer dan 3 maanden oud waar niemand op reageert!!!???
De prijzen zijn inmiddels anders geworden en er zijn ook meer aanbieders voor Chiptuning.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)