Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen vanuit Lelystad
Middag mensen...

Mijn naam is Edwin uit Lelystad, gelukkig samenwonend met mijn vriend en duitse herder.

Aangezien mijn vriend een echte autofreak is en ik , lang lang, geleden automonteur ben geweest zijn auto's hier een veel besproken onderwerp.

De afgelopen 8 jaar heb ik altijd in de auto's van mijn vriend gereden...oa...Kia Sorento,Mercedes slk, Fiat Seicento 100 pk en de Mercedes A klasse (w169).
Dit waren dan de prive auto's!! De lease auto's van ons reken ik nog even niet mee.

Nou was het weer tijd om een nieuwe lease auto uit te zoeken en zodoende kreeg ik zelf ook het idee om weer een eigen auto op naam te hebben dus....lease auto is gevonden en besteld (Renault Talisman estate full options)...en nu op zoek naar mijn eigen auto.

Ik had een hele lijst auto's van de elektrische Nissan Leaf tot de Smart Roadster en alles wat er tussen in zit.
Na 3 weken lijstjes maken met de maandkosten van de auto's en de ene na de andere proefrit gemaakt te hebben dan toch voor de Mazda 2 gekozen.
De proefrit heb ik bij de dealer in Almere gedaan en daar kreeg ik een offerte mee voor een splinternieuwe...Dat is wel gaaf..dan kan ik zelf de kleur uitzoeken en samenstellen.
Maar na wat onderzoek op internet heb ik gezien dat de afschrijving op een nieuwe auto makkelijk op kan lopen naar €4200 op het moment dat je de garage uit rijdt.
Dus maar even zoeken naar een demo versie of 1tje met weinig km op de teller.

Via internet (gaspedaal) een mooie Mazda zien staan bij de Mazda dealer in Alblasserdam.
Ok ok...hij is zwart...en ik wou ABSOLUUT geen zwarte auto....maar toen de deur openging en ik het interieur zag was ik meteen verkocht.
En hij is pas 2 maand in gebruik als demo met 3000 km op de teller.

Dus..om een lang verhaal nog iets langer te maken..
Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van deze Mazda 2.

Einde van de week kan ik hem al ophalen .
Wat ik nog wel wil gaan doen zijn wat styling dingetjes...zoals ik zei, ik hou niet van een geheel zwarte auto.
Mijn idee was eerst om de Mazda te gaan dippen... (voor degeen die dat niet kent..dat is verf die na uitharding er weer vanaf getrokken kan worden)
Maar nee toch maar niet..De kosten zijn het niet (ongeveer €500 voor dit formaat auto)..maar zwart heeft toch ook wel ergens iets.

Dus mijn planning nu is om met rood accenten te gaan werken, dat zit ook in de bekleding namelijk.
Ik denk aan ...rood accenten laag bij de grond
Voor bumper skirt
zij skirts
achter bumper skirt.
Alles standaard zwart maar gedipt in rood (zo kan het altijd weer terug gedraaid worden qua kleur)

en chrome accenten bij de raamrubbers en spiegels.
(ook dit kan in chrome dip gedaan worden)

Enige nadeel vind ik de prijzen...jeetje wat zijn die skirts duur in Nederland zeg....belachelijk gewoon.
In Engeland vind je de originele voor 50% goedkoper...dus denk dat ik mijne daar vandaan laat komen.

Ben nu even aan het spelen met fotoshop om te kijken hoe het er ongeveer uit komt te zien dan.

Ok..dat was mijn voorstel rondje...

gr Edwin.
Lelystad.
Antwoord
(07-24-2016, 04:41 PM)Sandra DB schreef: Welkom. En geniet van je Mazda 2.
En wrappen daar al aan gedacht? Kan je er achteraf ook gewoon terug afhalen.

Groetjes Sandra.

Hey Sandra...Ja  wrappen heb ik ook aan zitten denken...wrappen/ dippen is hetzelfde principe..je verbergt de oorspronkelijke kleur onder een andere kleur.
Het grote verschil tussen die 2 is dat je bij wrappen de folie op maat moet snijden...wat bij sommige goedkope knutselaars betekend dat ze met een stanley mes in je lak snijden.
Bij dippen heb je dat niet...je spuit de vloeibare verf erop alsof het gewone verf is.

Als ik kijk naar de prijzen van alleen al de zijskirts (€449) dan ga ik eerst maar eens in het buitenland zoeken...
Antwoord
Hoi Edwin,

Van harte met je nieuwe auto. Voordeel van een demo wagen is natuurlijk "effe pinnen en meenemen" , nou ja, bijna dan. Ik krijg een nieuwe en mag tot half november wachten. De mijne gaat precies andersom worden. Die prachtige rode kleur "soul red" met zwarte accenten zoals het sportpakket (skirts, spoiler voor en achter) in het zwart en de rode plate onder de achterbumper. En natuurlijk de haaievin antenne.

Voor losse onderdelen (dus zonder montage) kun je ook eens kijken bij kreijneshop.nl (Let op de shop selecties werken niet helemaal lekker heb ik gemerkt). Prijzen liggen wel hoger als in het buitenland, maar scheelt wel weer een stukje met de prijzen uit de officiele prijslijst (maar dat zijn wel incl. montage prijzen).

Als je leuke chromen "frutsels" wilt kopen, moet je eens bij aliexpress kijken. Erg goedkoop, maar wel vrij lange levertijd.
Antwoord
Welkom op het forum!

Leuk dat je ook een roadster hebt gereden en nu de 2. Veel plezier ermee! Ziet er mooi uit!
Antwoord
@Sandra....Ik maak geen onderscheid tussen mannen en vrouwen hoor..dus zeker ook niet op auto technisch gebied. hahaha...was meer een algemene uitleg van me.

@ Andre...Mijn 1e favoriet was ook de rode kleur, maar omdat die overal al op de reclame word gebruikt en omdat hij niet als demo ergens stond voor de juiste prijs incl de juiste bekleding had ik maar 2 keuzes...nieuwe bestellen en daar veel extra voor betalen...of deze zwarte nemen...
Voor het geld wat ik dus uitbespaar om een nieuwe te bestellen kan ik de zwarte weer extra aankleden....ja ja..kep er goed over nagedacht hahaha.

Qua aankleding ben ik er ongeveer uit...(hele dag lopen internetten erover).
Ik ga voor deze uitvoering....
https://www.mazda.de/assets/germany/cars...behoer.pdf
Op blz 4 staat de zwarte Mazda zoals ik hem ongeveer ga aankleden..

Als het ware komt er een rode rand onder de auto langs en dan onder langs de ramen wil ik chrome lijsten zetten ( niet te krijgen in EU dus word besteld bij Allieexpress)
Enige wat ik nu nog niet ga doen is de spoiler...ik wil juist het rood beneden houden en niet boven...
Op dezelfde site zag ik ook een dubbele siebring uitlaat...(pagina 4 nummer 6 is de nieuwe bumperplaat)
Hierdoor krijg je ook een andere achterplaat onder de bumper maar wauw..staat wel erg stoer zo n dubbele uitlaat dus waarschijnlijk gaat die het ook worden.

Alle accessoires ga ik in Duitsland halen...De prijzen liggen daar stukken lager.
Front spoiler €495NL-  €353DE
Zijskirts €449NL-  €341DE

Zal van de week contact opnemen met een duitse Mazda Dealer of ze het kunnen bestellen voor me als ik het geld overmaak.
Ik ga dan de accessoires zelf dippen in de rode kleur en monteren.

Edit...Ok..dat word dan idd in Belgie..zie idd dat de prijzen daar VEEL goedkoper zijn weer.
Dan haal ik alleen de sportuitlaat/ dubbele uitlaat in Duitsland.
Dat is een voordeel van een lease auto ernaast hebben...we rijden daar heel het land mee door dus dat word dagje Belgie dan.
Antwoord
Tja, het is dat ik lichamelijke beperking heb en niet in staat ben zelf te "klussen", anders zou ik ook wel elders gaan "shoppen"
Antwoord
Hoi Edwin,

Zo die sportuitlaat is echt vet zeg, ik kan alleen geen prijzen vinden in de brochure. Heb jij enig idee wat dat ding kost ???
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)